وزارت علوم سازمان اداری و استخدامی کشور وزارت علوم تحقیقات و فناوری مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، تح

1401\09\23 19:32:03


آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه‌ها بازنگری می‌شود

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بررسی و بازنگری آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی و تدوین سند جامع برنامه‌ریزی نیروی انسانی خبر داد.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بررسی و بازنگری آئین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی و تدوین سند جامع برنامه‌ریزی نیروی انسانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد افکانه در اولین نشست تخصصی مدیران منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان تهران که امروز (چهارشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد گفت: یاوران علمی رکن مهمی در مجموعه آموزش عالی محسوب می‌شوند و نقش مؤثری در یکپارچگی سیستم و اثرگذاری بر فرآیندها دارند و می‌توانند دو رکن دیگر را نیز جهت‌دهی کنند. افکانه اهداف نشست تخصصی مدیران منابع انسانی و پشتیبانی را شناسایی چالش‌ها، فرصت‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌های منابع انسانی جامعه دانشگاهی کشور، اتخاذ سیاست‌ها، راهبردها و اقدامات حوزه منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه‌های کشور، تقویت ارتباطات و تعاملات مؤثر و کارآمد بین مدیران منابع انسانی جامعه دانشگاهی کشور، ارائه نظرات و پیشنهادات اصلاحی در زمینه چالش‌های کنونی و پیش روی منابع انسانی و تعامل و تبادل تجارب متولیان و متخصصان حوزه منابع انسانی به منظور هم‌افزایی مؤثر و کارآمد برشمرد. مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، در خصوص بررسی و بازنگری آئین نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی اظهار داشت: برای اصلاح آئین نامه استخدامی با استخراج از اسناد به ۸ اصل محوری؛ جوان‌گرایی، توجه به زنان و خانواده، تسهیل امور اداری، شایسته‌سالاری، اولویت‌بخشی به دانش و تجربه به جای مدرک سالاری در شرایط احراز، توجه به ثبات شغلی و مدیریتی، توجه به کرامت انسانی و توجه به تفویض اختیار به هیئت‌های اجرایی و رئیسه رسیدیم.

وی درخصوص مراحل تدوین سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی به بررسی اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان نظام آموزش عالی، بررسی نمونه سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی کشور، بررسی و تدوین فصول مختلف سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی، ارائه فصول مدون در جلسات کارگروه، جمع‌بندی نهایی و ارائه در جلسه هیئت اجرایی منابع انسانی جهت تأیید و ارسال به سازمان اداری و استخدامی کشور جهت تصویب اشاره کرد. افکانه، گام‌های عملیاتی تدوین سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی را احصای مأموریت‌ها، اهداف برنامه‌ها و تکالیف قانونی، احصای سیاست‌های ناظر بر نیروی انسانی بخش دولتی، تعیین راهبردها و فناوری‌های انجام وظایف‌ها، تدوین اهداف برنامه نیروی انسانی دستگاه اجرایی، تعیین نیروی انسانی مورد نیاز، تحلیل وضعیت موجود نیروی انسانی و برآورد عرضه از منابع داخلی، انجام مقایسه بین تقاضا و عرضه نیروی انسانی و تهیه تراز و در نهایت تدوین برنامه‌های عملیاتی برای رسیدن به وضعیت تعادل دانست. وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که این جلسات تخصصی به صورت ماهانه برگزار شود..

.


بازنشر از : مهر

وزارت علوم

سازمان اداری و استخدامی کشور

وزارت علوم تحقیقات و فناوری


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو