شهرداری منطقه 14 تهران شهرداری منطقه 12 تهران منطقه 2 شهرداری تهران مدیریت شهری پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران

1401\06\23 20:40:45


از بهسازی بصری مدارس تا سالم‌سازی فضای بوستان‌ها

مدیریت شهری پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران خدمات گوناگونی را به شهروندان ارائه داده که شهرداری مناطق در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند، در این بسته خبری اخبار شهرداری مناطق را بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم. رونمایی از تابلوی شهید مرتضی مقدس در منطقه ۱۴ در آستانه اربعین حسینی شهردار منطقه ۱۴ در آئین رونمایی از تابلو و پلاک کوبی شهید «مرتضی مقدس» در معبر منطقه بر لزوم حفظ یادمان‌های شهدا شناسایی و انتقال این هویت به نسل‌های آینده تاکید کرد. محمد امین سالاری پور با گرامیداشت یاد شهدا و خانواده این شهید والامقام گفت: شهدا با نثار جان خود، امنیت عزت و اقتدار را به میهن هدیه دادند و ما همیشه مدیون شهدا هستیم.

شهردار منطقه ۱۴ در این مراسم که با حضور خانواده شهید مرتضی مقدس» برگزار شد، با بیان اینکه شهدا با خدا معامله کردند، اظهار کرد: خدمت به خانواده‌های شهدا افتخار است و در مدیریت شهری به عنوان خدمتگزار مردم وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم. وی با ارزشمند برشمردن نامگذاری خیابان‌های شهر به نام شهدا، افزود: نام به معنای هویت است و ما وظیفه داریم با یادآوری نام و یاد شهدا این فرهنگ غنی را حفظ کنیم و به این حرکت‌ها و حفظ یادمان‌های شهدا افتخار کنیم. مراسم ادای احترام به خانواده شهید مقدس و رونمایی از کوچه مزین به نام شهید با حضور شهردار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از مدیران شهری و خانواده شهید در دارالمومنین تهران برگزار شد.

شهید مرتضی مقدس در اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران چشم به جهان گشود و مرداد ۱۳۶۵ طی عملیات کربلای یک در منطقه مهران به فیض شهادت نائل آمد. بهسازی و بازپیرایی نمای بصری مدارس منطقه ۲ سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید و طرح استقبال از مهر، ۵۰۰۰ مترمربع از دیوار مدارس منطقه رنگ‌آمیزی شد. عبدالرضا نجاریان با اشاره به اقدامات اداره زیباسازی منطقه در آستانه سال تحصیلی جدید در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: با توجه به لزوم زیباسازی جداره‌های مدارس و اهمیت تربیت و آموزش دانش‌آموزان در محیطی شاداب و با نشاط، هر ساله این اداره تعدادی از جداره‌های بیرونی مدارس را رنگ‌آمیزی می‌کند.

وی در ادامه گفت: این طرح در محلات مختلف منطقه، با اولویت محلات کمتر برخوردار و جداره‌های فرسوده طراحی و رنگ‌آمیزی صورت گرفت. نجاریان خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از دیوارهای مدارس این منطقه از جمله مدارس پارسا بلوار گلاب، جوادالائمه و فرهنگ از سوی اداره زیباسازی این منطقه طبق طرح مصوب ۱۴۰۱ سازمان زیباسازی رنگ آمیزی شده است. سالم‌سازی فضای بوستان شهید دیالمه در منطقه ۱۲ شهردار منطقه ۱۲ از اقدامات این منطقه برای سالم‌سازی فضای بوستان شهید دیالمه به منظور پاسخ به مطالبه شهروندان در این زمینه خبر داد امیر یزدی ضمن تحسین روحیه مطالبه گری اهالی محله شهید دیالمه در اقدام به تشکیل «پویش سالم‌سازی فضای بوستان شهید دیالمه» به‌طور خودجوش گفت: به‌یقین مشارکت شهروندان متعهد و دلسوز در مدیریت شهری، شهرمان را به جایی دلپذیر و روبه‌پیشرفت تبدیل خواهد کرد و ما امیدواریم هر روز بیشتر شاهد این حس تعلق در سایه این قبیل مطالبه گری‌ها باشیم.

شهردار منطقه ۱۲ با یادآوری این نکته که مطالبات اهالی محل در مورد رسیدگی به وضعیت فضای سبز بوستان از جمله برنامه‌های فصلی شهرداری منطقه است، افزود: رشد زیاد گیاهان پرچینی پیرامونی این بوستان به دلیل آبیاری مناسب آن‌ها بوده و «هرس فرم» آن‌ها هم مطابق برنامه‌ریزی‌های هر ساله، بنا بود در ماه مهر انجام شود که به دلیل درخواست‌ها و کسب رضایت اهالی، روز گذشته، دوشنبه، ۲۱ شهریورماه به انجام رسید. وی همچنین از اجرای تمهیدات ترافیکی در این بوستان، مطابق درخواست اهالی خبر داد و گفت: بوستان دیالمه در ضلع شرقی خیابان شهید دیالمه قرار دارد که دارای چند ورودی است. ورودی‌های غربی این بوستان با موانع ترافیکی مسدود است و فقط یک ورودی در ضلع شرقی بوستان، محل تردد موتور و وسایل نقلیه شده بود که اسباب ایجاد نارضایتی در اهالی را فراهم کرده بود.

یزدی خاطرنشان کرد: پس از بازدیدهای کارشناسانه، متوجه شدیم، تنها یک وسیله نقلیه به بوستان وارد می‌شود که متعلق به یک ملک شخصی در ضلع جنوب بوستان بود و امروز دسترسی این خودرو نیز با زنجیر مسدود شد. یزدی با یادآوری اینکه پیش از این نیز کنترل تردد وسایل نقلیه به بوستان انجام می‌شده، ادامه داد: پس از این با کنترل شبانه‌روزی نگهبان بوستان، ورود هر نوع وسیله نقلیه به داخل پارک ممنوع است. پخش ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شمال تهران، در یک هفته طرح خدمت شهردار منطقه یک گفت: ۱۴ هزار تن آسفالت با هدف خدمات‌رسانی به شهروندان و تسهیل و تسریع در تردد وسایل نقلیه در طی یک هفتهٔ اجرای طرح قرار خدمت در معابر شمال تهران پخش می‌شود.

حمیدرضا حاجوی بیان کرد: طرح خدمت از شنبه با بسیج نیروهای شهرداری منطقه یک در شمال تهران آغاز شد و در دو روز از اجرا بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تن در معابر اصلی پخش شد. وی افزود: با فعالیت ۱۲ اکیپ مرمت و روکش دستی و ۵ اکیپ مکانیزه طرح خدمت در شهرداری منطقه یک در حال اجراست. حاجوی آسفالت مسیر جدیدالاحداث بلوار ارتش به بزرگراه لشگرک را یکی از اقدامات مهم طرح خدمت در راستای ساماندهی ترافیک عبوری و توسعه شبکه معابر دانست و گفت: با آماده‌سازی و آسفالت این معبر به حجم ۲ هزار تن، ترافیک عبوری در این محدوده، به خصوص در پایان هفته ساماندهی و مصرف سوخت خودروها کاهش می‌یابد..

.


بازنشر از : مهر

شهرداری منطقه 14 تهران

شهرداری منطقه 12 تهران

منطقه 2 شهرداری تهران


مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران