تالاب عینک آلاینده ها حفاظت از محیط زیست رشت- رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت با اشاره به شناسایی ۱۲ واحد آلاینده

1401\09\23 23:17:07


صدور اخطاریه‌ زیست محیطی برای ۱۲ واحد آلاینده در تالاب عینک رشت

رشت- رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت با اشاره به شناسایی ۱۲ واحد آلاینده در تالاب عینک گفت: اخطاریه های زیست محیطی برای این واحدها صادر شده است.

محمدتقی تقی زاده با اشاره به پایش وضعیت حفاظت از تالاب عینک شهر رشت اظهار کرد: تالاب عینک بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان است و تعیین تکلیف به موقع و حفاظت از آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت با اشاره به شناسایی ۱۲ واحد آلاینده در این تالاب تصریح کرد: اخطاریه‌های زیست محیطی برای این واحدها صادر شده و در صورت عمل نکردن صاحبان این واحدهای متخلف به مفاد اخطاریه، در مدت ۲۰ روز به مراجع قضائی معرفی می‌شوند. وی با اشاره به اینکه طبق نص صریح قانون، هرگونه آسیب رساندن به محیط زیست مجازات و برخورد قضائی در پی خواهد داشت، عنوان کرد: اجازه آسیب رساندن به تالاب عینک رشت را نمی‌دهیم و با متخلفان این موضوع برخورد جدی و بازدارنده می‌شود. تقی زاده با اشاره به موقعیت ممتاز و مهم تالاب عینک برای شهر رشت تصریح کرد: ساماندهی تالاب عینک نقش مهمی در توسعه منطقه و جذب گردشگر دارد.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از تالاب‌ها خط قرمز بوده و هیچ گونه مماشاتی در این باره انجام نمی‌شود، افزود: صاحبان ۱۲ واحد متخلف مکلفند در مدت زمان تعیین شده نسبت به اصلاح رویه خود اقدام کنند.. .


بازنشر از : مهر

تالاب عینک

آلاینده ها

حفاظت از محیط زیست


تعمیر پکیج دیواری