حمید ملکی حوزه های علمیه قزوین قزوین - قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ائمه جماعات باید نسبت به مسائل روز

1401\07\07 14:12:24


ائمه جماعات نسبت به مسائل روز آگاه و روشن باشند

قزوین - قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ائمه جماعات باید نسبت به مسائل روز آگاه و روشن باشند تا بتوانند جامعه هدف خود را راهبری کرده و خود نیز به یک الگو برای جامعه تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید ملکی ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: دفاع مقدس از نظام و آب و خاک این کشور تمام نشده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مدیون دفاع مقدس و این انقلاب هستیم افزود: هجمه دشمن بر علیه نظام و انقلاب تمام نشده و شاهد هستیم که چگونه دشمن تلاش می‌کند تا مردم و جوانان را به کف خیابان‌ها بکشاند. قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: تحلیل مسائل جامعه و بصیرت لازمه شناخت جامعه از قرآن و معارف است و اگر جوانان به این معارف الهی نزدیک شوند به اهمیت حجاب نیز پی خواهند برد. وی تاکید کرد: دو عنصر حوزه‌های علمیه و روحانیت نقش مهمی در مقابله با تهدیدات علیه نظام و انقلاب دارند و این رسالت روحانیت را در افزایش جامعه مخاطب و همچنین تولید محتوا سنگین‌تر می‌کند.

حجت الاسلام ملکی اضافه کرد: ائمه جماعات باید نسبت به مسائل روز آگاه و روشن باشند تا بتوانند جامعه هدف خود را راهبری کرده و مدیریت کنند و خود نیز به یک الگو برای جامعه تبدیل شوند. وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید از اختلاف به دور باشند، تاکید کرد: حوزه علمیه استان قزوین دارای نقش بسیار مهمی است و باید تلاش شود تا با تشکیل منظم شورای مشورتی برنامه ریزی مناسبی برای راهبری حوزه‌های علمیه در استان فراهم شود. قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور توجه و تمرکز بر روی مدرک گرایی در حوزه‌های علمیه را یک آفت دانسته و عنوان کرد: با حمایت مسئولان استان بدون شک شاهد وحدت و همدلی و همچنین شوق به تحصیل در حوزه‌ها خواهیم بود.

گفتنی است در این مراسم از زحمات در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا تقدیر و حجت الاسلام اصغر عرفانی به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان قزوین معرفی شد.. .


بازنشر از : مهر

حمید ملکی

حوزه های علمیه

قزوین


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی