بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تئاتر معلولان یاسوج یاسوج- معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۰ میلیون

1401\08\23 17:36:14


اختصاص۲۰۰میلیون تومان برای برگزاری جشنواره تئاتر معلولان استان

یاسوج- معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برگزاری دومین جشنواره تئاتر معلولان استان در سال جاری اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم رهیده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۵ اثر از استان برای شرکت در جشنواره تئاتر معلولان به دبیرخانه رسیده و این جشنواره قرار است از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه سال جاری در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های اجرای خیابانی، صحنه‌ای و کودک برگزار می‌شود، گفت: شرکت معلولان در برنامه‌های هنری همچون تئاتر علاوه بر افزایش اعتماد به نفس معلولان به بهبود حرکات فیزیکی آنان کمک می‌کند. رهیده افزود: هم اکنون همه مراکز روزانه و شبانه نگهداری معلولان استان به تجهیزات هنری در رشته‌های مختلف همچون عروسک گردانی، نقاشی و هنرهای تجسمی برای مشارکت هنرمندان در برنامه‌های هنری تجهیز شده است. وی تصریح کرد: بازی درمانی و هنر درمانی، برای افراد معلول مفید بوده و در این راستا هم ذهن معلول فعال می‌شود و هم انجام حرکات جسمی آنان بهبود خواهد یافت.

تبلیغات
فروشگاه لوازم هنری
فروشگاه لوازم هنری

آرت ویم، تهیه و توزیع لوازم هنری در سطوح مبتدی و حرفه ای،، ارائه رنگ و مدیوم ، بوم و کاغذ ، قلم مو ، ابزار هنری با کیفیت های متنوع و قیمت مناسب سراسر ایران !

رهیده اظهار داشت: تغییر نگرش منفی برخی خانواده‌ها به فرزند معلولشان مهم است و با فرهنگ سازی و ایجاد بستری مناسب برای حضور معلولان در جامعه، می‌توان زمینه شکوفایی و پیشرفت این قشر را فراهم کرد. وی افزود: ۷۰۰ میلیون تومان برای مناسب سازی خودروها و خانه‌های معلولان استان در سال جاری اختصاص یافت و بر اساس برنامه ریزی انجام شده هر ساله به منظور کمک به توانمندی معلولان کمک هزینه مناسب سازی به آنان پرداخت می‌شود. رهیده با بیان اینکه ۳۳۰ میلیون تومان برای کمک هزینه ایاب و ذهاب و کمک هزینه تحصیلی به معلولان زیرپوشش بهزیستی استان در سال جاری اختصاص یافته است، گفت: ۱۵ هزار نفر از معلولان استان از خدمات مستمری بهره‌مند هستند..

.


بازنشر از : مهر

بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد

تئاتر معلولان

یاسوج


قفسه فلزی - قفسه انبار