اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان انتقال خون سیستان و بلوچستان اهدای خون زاهدان- مدیرکل آموزش و پرورش سیست

1401\08\23 20:21:14


استفاده از ظرفیت سفیران سلامت در مدارس برای فرهنگ سازی اهدای خون

زاهدان- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر استفاده از ظرفیت سفیران سلامت در سطح مدارس برای فرهنگ سازی اهدای خون تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی میرعبدی روز دوشنبه در دیدار با سرپرست اداره کل انتقال خون سیستان و بلوچستان با تاکید بر اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ اهدای خون گفت: آماده هر گونه همکاری با انتقال خون استان هستیم.

میرعبدی با بیان اینکه اهدای خون اهدای زندگی است، گفت: آموزش و پرورش از ظرفیت بالایی برای رشد فرهنگ اهدای خون برخوردار است و اگر واقع‌بینانه به جامعه نگاه کنیم تقریباٌ هر خانواده‌ای با تعلیم و تربیت سروکار دارد، این ارتباط به واسطه دانش‌آموزان و معلمان در همه خانواده‌ها ایجاد شده و بهترین بستر برای فرهنگسازی رفتارهای نیک‌اندیشانه است. وی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان و معلمان در سطح استان، خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن هشت هزار مدرسه، ۳۴ هزار کلاس درس، ۸۳۰ هزار دانش‌آموز و ۵۲ هزار همکار اجرایی، نیرویی عظیم برای اشاعه هرچه بهتر فرهنگ اهدای خون در میان اقشار مختلف جامعه دارد و این قدم بزرگ فرهنگی را تنها نهاد آموزش و پرورش می‌تواند نقش‌آفرینی کند. میرعبدی به قابلیت‌های آموزش و پرورش در دوران کرونا، اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در زیست بوم جدید با استفاده از امکاناتی که اینترنت در اختیار قرار داده، شبکه شاد را ایجاد کرده و این شبکه از ظرفیت بالایی برای تولید محتواهای الکترونیکی و همچنین یاددهی و ایجاد نگرش نوین در دانش آموزان برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بهره مندی از ظرفیت سفیران سلامت در سطح مدارس را که در بخش بین المللی هم فعالیت دارند برای فرهنگ سازی اهدای خون بسیار مؤثر دانست و گفت: سفیران سلامت در مدارس، نیروی عظیمی به منظور اشاعه هرچه بهتر فرهنگ اهدای خون در میان دانش‌آموزان و همچنین خانواده‌های آنها هستند. سرپرست اداره کل انتقال خون سیستان و بلوچستان هم با بیان اینکه خون اکسیر شفابخش است که با اهدای آن می‌توان جان انسان را نجات بخشید، اظهار داشت: اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ اهدای خون مستلزم همکاری تمامی نهادها و ارگان هاست. ابوالحسن صفدری با توجه به ظرفیت عظیم آموزش و پرورش، همکاری این دستگاه را در امر فرهنگ سازی اهدای خون خواستار شد.

بنابراین گزارش، ابوالحسن صفدری سرپرست اداره کل انتقال خون سیستان و بلوچستان روز دوشنبه به اتفاق هیئت همراه با حسنعلی میرعبدی مدیرکل آموزش و پرورش این استان دیدار کرد.. .


بازنشر از : مهر

اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

انتقال خون سیستان و بلوچستان

اهدای خون


تولید کارتن و سفارش کارتن