مهدی معصوم بیگی فراجا اربعین 1401 زائران اربعین شلمچه- رئیس پلیس پیشگیری فراجا گ

1401\06\23 21:05:22


استقرار ۲۵ تیم چک و خنثی در پایانه‌های مرزی با کشور عراق

شلمچه- رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: ۲۵ تیم چک خنثی برای برخورد با موارد مشکوک در پایانه‌های کشور استقرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی معصوم بیگی عصر امروز چهارشنبه ضمن بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه پلیس پیشگیری در ۳ محور مأموریتی داشته‌ایم، تصریح کرد: در حوزه زمینی، ریلی و هوایی مجموعه پلیس پیشگیری مأموریت‌های گسترده‌ای را بر عهده داشته است که در این خصوص با تشکیل قرارگاه «ابوذر» در این پلیس و قرارگاه‌های «تاکتیکی» در پلیس فرودگاه و پلیس راه آهن انجام وظیفه برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم انجام داده است.

وی با بیان اینکه در بخش اول که مربوط به حوزه زمینی بوده مأموریت‌های اساسی از تأمین امنیت محورهای مواصلاتی بود، افزود: این محورها با گشت‌های خودرویی، موتوری و ایستگاه‌های ایست و بازرسی سیار و ثابت مورد پایش مأموران قرار داده شدند. رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه ۵۰۰ کلانتری و پاسگاه و بخش‌های انتظامی در این محورهای مواصلاتی و پایانه‌ها مأموریت پیدا کرده‌اند تا تأمین امنیت زائران و نظم دهی و انضباط بخشی در محورهای مواصلاتی انجام دهند، عنوان کرد: تا این لحظه به نحو احسن انجام وظیفه کرده و مأموریت‌های خود را به درستی انجام داده‌اند. سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه تمرکز مجموعه پلیس پیشگیری برای جلوگیری از سرقت بر کانون‌های جمعیتی همچون مهمان سراها و زائر سراهاست، اضافه کرد: حضور در مساجد، مدارس و حسینیه‌ها که جمعیت فراوانی حضور داشتند از دیگر نقاطی بود که پلیس پیشگیری با تمرکز بر آنها توانسته از سرقت پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه در مرز شلمچه حدود ۵۰ هزار خودرو در پارکینگ‌ها پارک شده اظهار کرد: با تمرکز پلیس پیشگیری در این نقطه‌ها و حضور مستمر تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر سرقت نداشته‌ایم. سردار معصوم بیگی گفت: کنترل لایه به لایه جمعیت برای جلوگیری از ازدحام در مرزها از دیگر مواردی بود که پلیس پیشگیری به خوبی در این حوزه انجام وظیفه کرده است. وی با اشاره به ورود ۱۰۰ هزار زائر به صورت هوایی برای زیارت اربعین به کشور عراق و عتبات عالیات تصریح کرد: امنیت فرودگاه‌های هدف از دیگر مواردی بود که پلیس پیشگیری به خوبی توانسته است از عهده آن برآید.

سردار معصوم بیگی به تردد تعدادی از زائران با استفاده از خطوط ریلی اشاره کرد و افزود: در این حوزه به نحو احسن همکاران ما توانستند انجام وظیفه کنند و تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم. رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه ۴۰ نفر از متخصصان ایکس ری برای چک امنیتی ورود زائران به کار گرفته شده‌اند، گفت: ۲۵ تیم چک خنثی برای ورود و برخورد با موارد مشکوک در صورت نیاز در پایانه‌های مرزی کشور استقرار دارند.. .


بازنشر از : مهر

مهدی معصوم بیگی

فراجا

اربعین 1401

زائران اربعین


نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر