راه وشهرسازی آذربایجان غربی محسن حمزه لو طرح جامع شهری ارومیه - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با تصویب

1401\11\01 23:12:06


الحاق حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی ارومیه در طرح جامع شهری

ارومیه - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با تصویب طرح جامع شهر ارومیه الحاق حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه نیز مصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حمزه لو عصر شنبه اظهار کرد: مطالعات طرح جامع شهر ارومیه براساس ضوابط شهرسازی و معماری پس از بررسی تخصصی و کارشناسی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه در خصوص بررسی محدوده شهر و حریم آن بحث و بررسی و اعلام شد که افق طرح جامع جدید شهر ارومیه ١۵ ساله تهیه می‌شود. حمزه‌لو افزود: طرح جامع شهر جدید به منظور تأمین نیازهای مسکن و سرریز جمعیت ارومیه در قالب الگوهای مختلف سکونت و همچنین تأمین خدمات عمومی بررسی شده است. وی اظهار کرد: طرح جامع شهر ارومیه در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و مصوب شد و با این مصوبه الحاق بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: با این الحاق اراضی حدود ۱۹ شرکت تعاونی با حدود ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر الحاق شده و مشکلات این تعاونی‌ها رفع می‌شود. وی خاطرنشان کرد: با الحاق اراضی، ۱۲۴ هزار نفر جمعیت شهرستان ارومیه از آن بهره‌مند شده و مشکلاتشان رفع می‌شود. حمزه‌لو با اشاره به مساله جمعیت، بیان کرد: آمار و اطلاعات ارائه شده از طریق نهادهای متولی ملاک جمع‌بندی در طرح جامع است و اساس ارائه آمار جمعیت شهری در استان‌ها بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: طرح جامع که یکی از مطالبات چندساله مردم شهر ارومیه با تلاش مسوولان مربوطه حل شده است. محمد صادق معتمدیان اظهار کرد: با هماهنگی دستگاههای نظارتی و اجرایی استان مسائل مربوط بررسی و از ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات مردم استفاده شده است. استاندار آذربایجان غربی گفت: فرصت طلایی برای کمک به مشکلات انباشته شده چندین دهه استان است و باید با انگیزه مضاعف مشکلات رفع شود.

در ادامه این جلسه مشکلات تعاونی‌ها بررسی و تدابیر لازم برای رفع مشکلات سنجیده شد.. .


بازنشر از : مهر

راه وشهرسازی آذربایجان غربی

محسن حمزه لو

طرح جامع شهری


کارشناسی خودرو در کرج - تشخیص رنگ ماشین