دانشگاه تبریز مسابقات دانشجویی تبریز تبریز- اولین رویداد ملی آهک و صنایع وابسته چهار اسفندماه سال جاری در پردیس ع

1401\11\01 23:11:18


اولین رویداد ملی آهک وصنایع وابسته در دانشگاه تبریز برگزار می شود

تبریز- اولین رویداد ملی آهک و صنایع وابسته چهار اسفندماه سال جاری در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز برگزار می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز عصر شنبه در نشست خبری اولین رویداد ملی آهک و صنایع وابسته در دانشگاه تبریز با تشریح برگزاری اولین رویداد ملی آهک و صنایع وابسته به میزبانی این دانشگاه گفت: تمهیدات، زیرساخت ها و بسترها و مکاتبات لازم با معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، دانشگاه ها و صنایع وابسته و مرتبط برای برگزاری بهتر این رویداد ملی در دانشگاه تبریز فراهم شده است.

جلال شیری در ادامه با بیان اینکه اولین رویداد ملی تخصصی آهک و صنایع وابسته در ۱۴ محور تخصصی توسط شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذریابجان با همکاری دانشگاه تبریز و شرکت ملی صنایع مس آذربایجان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهلت ارسال ایده به این رویداد ملی ۱۲ بهمن ماه است و داوری و اعلام نتایج اولیه نیز ۲۵ بهمن می باشد. به گفته وی به تیم های اول تا سوم به ترتیب جایزه ۲۰۰ میلیون ریال، ۱۵۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس اولین رویداد ملی تخصصی آهک و صنایع وابسته اهدا خواهد شد. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود توسعه ارتباط صنایع مختلف، حل مشکلات و نیازهای صنایع را از جمله برنامه های کلان این دانشگاه بیان کرد و افزود: در همین راستا این رویداد ملی به میزبانی دانشگاه تبریز با هدف دریافت و اجراسازی و بهره‌گیری از نظرات و خرد جمعی متخصصان، صاحبنظران و کارشناسان این حوزه با استفاده از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه برگزار می شود.

وی افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری اولین رویداد ملی آهک و صنایع وابسته و ثبت ایده می توانند به آدرس اینترنتی http://ahak-startup.ir مراجعه کنند. فاتح مدیر عامل مولیبدن مس آذربایجان نیز در این نشست خبری با اشاره به لزوم برگزاری این رویداد ملی در دانشگاه تبریز گفت: ما افتخار می کنیم در سالی که به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده، اولین رویداد ملی آهک و صنایع وابسته را با همکاری دانشگاه تبریز که یکی از دانشگاه های تاثیرگذار، جامع و برتر کشورمان است، برگزار می کنیم. وی در ادامه با تاکید بر اینکه معدن و صنایع معدنی به عنوان اولین حلقه زنجیره به هم پیوسته تولید و اقتصاد جامعه بوده و موتور محرکه بسیاری از صنایع پایین دستی به شمار می رود، تصریح کرد: اگر ما بخواهیم صنعت و صنایع قوی تری داشته باشیم، لازمه اولیه آن توجه به حوزه معدن و پویا و قدرتمند نمدن این بخش است.

وی افزود: در استانی که ۵۲ نوع ماده معدنی از کل ۶۷ نوع ماده معدنی را دارد، هیچ خبری از توسعه صنایع پایین دستی آن نیست و اگر هست بسیار محدود می باشد. فاتح با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین مواد معدنی که به صورت سرشار در کشور ما وجود دارد، آهک است، یادآور شد: آهک به نوعی مادر صنایع است و کاربردهای مختلفی در صنایع دارد، ولی با این وجود به خاطر خام فروشی در کشور ما مغفول مانده است. وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ معدن آهک دارای پروانه بهره برداری است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر قریب به یک میلیارد تن ذخیره قطعی آهک برای معادن آهک در استان آذربایجان شرقی شناسایی شده است..

.


بازنشر از : مهر

دانشگاه تبریز

مسابقات دانشجویی

تبریز


استعلام قیمت کارتن لیمینتی