نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان حبیب الله شعبانی موثقی همدان همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با

1401\11\01 19:57:08


بازگشت راستین به قرآن کریم امروز در جامعه از ضرورت‌هاست

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بازگشت راستین به قرآن کریم امروز در جامعه از ضرورت‌هاست، گفت: یکی از برجستگی‌های علامه مصباح تصور دقیقی بود که از مسائل مختلف داشتند.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثق ظهر شنبه در همایش بزرگ استاد فکر و آئین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر بیان کرد: موضع گیری های علامه مصباح در مسائل سیاسی بر اساس حب و بغض فی الله بود.

وی با اشاره به اینکه این یعنی علامه مصباح اگر حرفی می‌زدند، برای خدا بود نه غرض شخصی، افزود: ابوذر فریادرسی است که فریاد عدالت خواهی را سر می‌داد. آیت الله شعبانی ادامه داد: امروز اگر می‌خواهیم ابوذر وار حرکت کنیم باید همانند ابوذر مطالبه گری‌ها وحرف‌های ما برای تحقق عدالت باشد نه برای رسیدن به منافع شخصی. وی با اشاره به اینکه بازگشت راستین به قرآن کریم امروز در جامعه از ضرورت‌هاست، تصریح کرد: فتنه‌هایی که گاهی از موارد با آن روبرو می‌شویم با بازگشت به قرآن به سکوت و آرامش تبدیل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد: گاهی برخی از علما و طلاب از وظیفه‌ای که قرآن برای آنها قائل شده که همان تبلیغ است، غافل می‌شوند. آیت الله شعبانی افزود: علامه مصباح زمانی که جامعه نیاز به تبیین داشت و اسلام مورد هجمه قرار گرفته بود، به دور ترین نقاط کشور رفتند. وی اضافه کرد: ایشان هیچ گاه نگفتند که من علامه، آیت الله و مفسر هستم بلکه با تواضع خود در مسیر تحقق جهاد تبیین همیشه در تلاش بودند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز باید تفکر اصیل اسلامی را در جامعه منتقل کنیم، گفت: مؤسسه حضرت امام (ره) در قم پژوهش‌های خوبی را انجام داده که لازم است این مسائل به جامعه و قشر فرهیخته منتقل شود. آیت الله شعبانی در پایان اظهار کرد: آرامشی که امروز پارلمان اروپا در جلسه خود دارد را مرهون شهدای مدافعان حرم و سردار سلیمانی هستند.. .


بازنشر از : مهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان

حبیب الله شعبانی موثقی

همدان


مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران