آیت الله رسول فلاحتی اهل سنت وحدت اسلامی نماینده ولی فقیه رشت- نماینده ولی فقی

1401\09\23 20:19:08


برای ایجاد وحدت اسلامی باید زمینه‌های همگرایی فراهم شود

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر فراهم کردن زمینه های همگرایی برای ایجاد وحدت اسلامی گفت: باید برای ارتقای جایگاه دین، اهل‌بیت و نظام بیشتر از ظرفیت برادران اهل‌سنت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه در دیدار با مدیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی کشور اظهار داشت: حفظ وحدت، انسجام و باهم بودن شیعه و سنی یک اصل است که اهل بیت (ع) به رعایت آن تاکید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی با هم برادر و همواره پشتیبان یکدیگر بوده‌اند، گفت: زندگی و تقویت روابط اخلاقی، اجتماعی و سیاسی با برادران اهل‌سنت یکی از عمده‌ترین بسترهای منع نفوذ دشمن است. نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مهمان‌نوازی، محبت و ادب کردها زبانزد است، اضافه کرد: زمانی در جوانرود و مناطق کردنشین زندگی کرده و از نزدیک با روحیات آنان آشنایی دارم، مردم آن شهر و روستاهای منطقه به بنده خیلی لطف داشتند که هیچ‌گاه فراموش نخواهم کرد. وی با اشاره به فرموده رهبری، قوم کرد قهرمان و جز ملت ایران هستند، افزود: باید برای ارتقای جایگاه دین، اهل‌بیت و نظام بیشتر از ظرفیت برادران اهل‌سنت استفاده شود.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: کردها در زمان دفاع مقدس و در دفاع از حرم و کشور همواره نقش‌آفرینی کرده و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده‌اند. وی با ذکر اینکه پیشمرگان مسلمان کرد در دفاع از کشور و مرزها افتخارآفرینی کرده‌اند، اظهار کرد: اهل‌سنت همواره مدافع نظام و رهبری بوده و هستند، باید نقاط مشترک میان شیعه و سنی برجسته شود. امام‌جمعه رشت با بیان اینکه محبت به اهل‌بیت (ع) از نقاط مشترک شیعه و سنی است، یادآور شد: برای ایجاد وحدت اسلامی باید زمینه‌های همگرایی فراهم و ریشه اختلافات خشکانده شود..

.


بازنشر از : مهر

آیت الله رسول فلاحتی

اهل سنت

وحدت اسلامی

نماینده ولی فقیه


مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران