رضا جعفری اداره کل اقتصاد و دارایی البرز افغانستان کرج- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز از طرح مباحث مرت

1401\09\23 23:45:06


بررسی سرمایه‌گذاری درصنعت و گردشگری البرز با هیأت تجاری افغانستان

کرج- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز از طرح مباحث مرتبط به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف استان از جمله صنعت و گردشگری در دیدار با هیأت تجاری از جمهوری افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه دیدار یک هیأت تجاری از جمهوری افغانستان متشکل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این کشور با مسئولان اتاق بازرگانی البرز و بازدید از نمایشگاه دائمی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی این مجموعه گفت: در ابتدای حضور هیأت افغانستانی و طی نشستی در محل اداره کل اقتصاد و امور دارایی استان با طرح موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، صنعت و دیگر مباحث مرتبط در این مورد گفتگو کردیم و استقبال بسیار خوبی در این زمینه داشتند.

وی اظهار امیدواری کرد که دیدار فعالان بخش خصوصی جمهوری افغانستان و البرز به بروز اتفاقات مثبت در راستای ایجاد اشتغال و تحولات اقتصادی در استان منجر شود و افزود: در ادامه سفر هیأت اعزامی از جمهوری افغانستان به البرز با توجه به تمایل آنها برای آشنایی با صنایع فعال استان، این هیأت و جمعی از فعالان اقتصادی استان در محل اتاق بازرگانی با هم دیدار کردند که در نتیجه آن طرفین برای ادامه این تعاملات و ملاقات‌های تجاری نظر مساعد داشتند. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با مثبت ارزیابی کردن دیدگاه هیأت افغانستانی در خصوص آشنایی با صنایع فعال و پویای استان در بخش‌های مختلف از جمله غذایی، دارویی و نساجی گفت: مباحثی نیز در ارتباط با تعاملات در حوزه‌های خدماتی، کشاورزی و یا گردشگری مطرح شد که نشان می‌دهد این دیدار دستاوردهای خوبی برای استان به ارمغان خواهد داشت که به زودی نمایان می‌شود. وی ادامه داد: این ارتباطات و دیدارها با فعالان اقتصادی جمهوری افغانستان قطع نخواهد شد و در این رابطه مقرر است که هیأت تجاری اعزامی از این کشور به همراه مشاوران و جمع بیشتری از تجار و تولیدکنندگان جمهوری افغانستان به البرز سفر کنند.

تبلیغات
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز

لاله زار24 ارائه محصولات برق و روشنایی ساختمان از قلب بازار لاله زار برای سراسر کشور است.

در ادامه این دیدار، عبدالباقی نیازی رئیس گروه اقتصادی و تجاری المدینه افغانستان نیز بیان کرد: کشور افغانستان در زمینه تولید سنگ‌های معدنی از جمله تالک و اونکس دارای ظرفیت بالایی است. وی در ادامه درخواست کرد که از سوی جمهوری اسلامی ایران زمینه همکاری‌های لازم برای معرفی و صادرات محصولات و تولیدات معدنی افغانستان به خارج از کشور فراهم شود. در بخش دیگری سهیل لنگریار رئیس یک شرکت نفتی در افغانستان و عضو گروه اقتصادی و تجاری المدینه با اشاره به فعالیت‌های مختلف این مجموعه در زمینه‌های گوناگون از جمله معدن، پتروشیمی و یا لجستیک گفت: انتظار ما از سرمایه‌گذاران ایرانی و افغانستانی این است که با توجه به هم زبانی دو کشور و نقاط مشترک فرهنگی با اطمینان خاطر در راستای توسعه مراودات تجاری میان طرفین اقدام کنند.

وی افزود: تاکید ما بر همکاری‌های مشترک میان جمهوری ایران و افغانستان برای صادرات محصولات و فرآورده‌های دو کشور به دیگر نقاط دنیا از جمله آسیا و اروپا است و تنها نباید بر تجارت با کشورهای همسایه مانند پاکستان و هندوستان متمرکز شویم.. .


بازنشر از : مهر

رضا جعفری

اداره کل اقتصاد و دارایی البرز

افغانستان


نمایندگی بوتان تهران