قم یادواره شهدا بمباران هوایی قم- مراسم بزرگداشت شهدای دانش آموز گروه سرود مدرسه قطب راوندی قم که در اثر بمباران

1401\11\01 23:18:17


بزرگداشت شهدای دانش آموز گروه سرود مدرسه قطب راوندی قم برگزار شد

قم- مراسم بزرگداشت شهدای دانش آموز گروه سرود مدرسه قطب راوندی قم که در اثر بمباران هوایی رژیم بعث در یکم بهمن سال ۶۵ به شهادت رسیدند در محل این حادثه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه همزمان با سالروز شهادت دانش آموزان گروه سرود مدرسه راهنمایی قطب راوندی قم که در نخستین روز از بهمن سال ۱۳۶۵ در اثر حمله هوایی رژیم بعثی در سه راه بازار قم به فیض شهادت نائل آمدند برگزار شد.

این مراسم بزرگداشت، با حضور خانواده‌های شهدای دانش آموز برگزار شد و اقشار مختلف مردم و همچنین مسئولان استانی و شهری در این برنامه حضور داشتند و رویداد تلخ آن روز قم مورد بازخوانی قرار گرفت. در این مراسم، گروه‌های سرود دانش آموزی به اجرای سرودهای انقلابی پرداختند و در بخش دیگری از این مراسم نیز سرود دانش آموزان مدرسه راهنمایی قطب راوندی قم که در سال ۶۵ برای ایام دهه فجر تمرین کرده بودند و در مسیر بازگشت از اجرا در اثر اصابت موشک هواپیمای بعثی به شهادت رسیدند توسط گروه سرود دانش آموزان قمی بازخوانی شد. بیان خاطرات حادثه تلخ بمباران هوایی شهر قم توسط میگ های بعثی در سه راه بازار در یکم بهمن ماه سال ۱۳۵۶ توسط برخی از خانواده‌های شهدای دانش آموز و همچنین شاهدان عینی این ماجرا از جمله بخش‌های دیگر این مراسم بود.

صبح امروز نیز جمعی از دانش آموزان و مسیولین شهری و استان با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) بر سر مزار شهدای دانش آموز رفتند و با اهدای شاخه‌های گل به مقام شهیدان دانش آموز این حادثه ادای احترام کردند و برای آنان فاتحه‌ای قرائت کرده و یاد و خاطره آن نوجوانان را گرامی داشتند. بزرگداشت شهدای گروه سرود مدرسه راهنمایی قطب راوندی امسال به صورت پررنگ و ویژه توسط دستگاه‌هایی همانند مطهر حضرت معصومه (س) سپاه علی بن ابیطالب قم (ع)، شهرداری قم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ستاد کنگره ملی شهدا قم و برخی دیگر از نهادهای فرهنگی استان قم برگزار شد. نخستین روز بهمن ماه سال ۱۳۶۵، شماری از دانش آموزان مدرسه راهنمایی قطب راوندی قم برای تمرین سرودی جهت اجرا در ایام دهه فجر، به محل سینما تربیت در خیابان دورشهر می‌روند و پس از بازگشت از محل تمرین، در سه راه بازار به دلیل بمباران دو فروند میگ رژیم بعثی همگی به شهادت می رسند.

«محمد حسن بلالی بیدگلی»، «محمد مهدی هجرتی»، «سعید روانمهر کاشانی»، «سید ناصر حسینی»، «محمدرضا رسولی»، «جواد خودکار قمی»، «محمد علی امینی»، «حسین مقتصدی زاده» و «مهدی بابایی» و مربی شهیدشان «حمید صادقی قمی» از اعضای ۹ نفره این گروه سرود بودند که به دلیل اصابت مستقیم بمب، همه این دانش آموزان نوجوان که در سنین ۱۱ تا ۱۵ سال قرار داشتند و داخل مینی بوس بودند به گونه‌ای به شهادت می رسند.. .


بازنشر از : مهر

قم

یادواره شهدا

بمباران هوایی


استعلام قیمت کارتن لیمینتی