کرمانشاه استانداری کرمانشاه نظارت و بازرسی روستابازار کرمانشاه- معاون اقتص

1401\08\23 20:23:14


تاکید بر ایجاد روستابازارها در کرمانشاه برای نظارت بر بازار

کرمانشاه- معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد روستابازار و توسعه میادین میوه و تره بار در کرمانشاه به تنظیم بازار کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد باباخانی بعد از ظهر دوشنبه در هشتاد و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه اظهار کرد: هر کدام از جلسات ستاد تنظیم بازار و اقدام مشترک جایگاه خود را دارند و خوشبختانه با عملکرد خوبی که این جلسات داشته‌اند موجب شده که جایگاه استان در خصوص کاهش نرخ تورم بهبود پیدا کند به طوری که اکنون نرخ تورم در استان کرمانشاه از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه جلسات ستاد تنظیم بازار باید به صورت مستمر و هر دو هفته یکبار تشکیل شود، افزود: نظارت و بازرسی بازار برای کنترل قیمت‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است اما همه کنترل قیمت‌ها نظارت نیست و ما باید تلاش کنیم که زیرساخت‌ها و فضاهای لازم را برای تعادل در عرضه و تقاضا در بازار ایجاد کنیم. معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت ایجاد روستا بازار در استان کرمانشاه به منظور تنظیم بازار در روستاها، تصریح کرد: تعاون روستایی و جهاد کشاورزی موظف هستند که لیست تمام محصولات و تولیدات با ذکر روستاهایی که امکان ایجاد بازار در آنها را وجود دارد برای جلسه بعد به صورت دقیق اعلام و در این زمینه گزارش ارائه دهند. باباخانی ایجاد روستا بازار را در راستای کمک به تولید و تنظیم بازار در روستاها مهم برشمرد و گفت: در روستاهای استان کرمانشاه ظرفیت‌ها و امکانات خوبی برای فروش محصولات و تولیدات وجود دارد اما باید محصولات هر روستا برای عرضه مشخص شود زیرا این موضوع علاوه بر کمک به تولید و تنظیم بازار برای ایجاد اشتغال هم مؤثر است.

وی بر توسعه میادین میوه و تره بار در استان کرمانشاه تاکید و بیان کرد: توسعه این موضوع هم کمک خوبی برای تنظیم بازار و تعادل در عرضه و تقاضا است و در حال حاضر اقدامات لازم برای ایجاد میدان میوه و تره بار در یکی از مناطق شهر کرمانشاه شکل گرفته که این موضوع باید تمام هشت منطقه کرمانشاه و همچنین کل شهرستان‌های استان را در برگیرد و ظرفیت‌های جدید در این زمینه تعریف و مشخص شود. باباخانی عنوان کرد: آنچه که به تنظیم بازار و قیمت‌ها کمک می‌کند ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا است که هم ایجاد روستا بازار در روستاها و هم ایجاد میادین میوه و تره بار در شهرها باید در دستور کار ویژه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه باشد و ضرورت دارد که علاوه بر نظارت و بازرسی، زیرساخت‌های لازم را در بازار فراهم کنیم.. .


بازنشر از : مهر

کرمانشاه

استانداری کرمانشاه

نظارت و بازرسی

روستابازار


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو