تکذیب خبر ولی جهانی میراث فرهنگی گیلان رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تکذیب خبر تبدیل غا

1401\09\23 23:54:14


تکذیب خبر تبدیل غار دربند رشی رودبار به رستوران. هیچ گونه دخل و تصرفی در این غارباستانی نمی شود

رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تکذیب خبر تبدیل غار دربند رشی رودبار به رستوران گفت: هیچگونه دخل و تصرفی در این غار باستانی انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب خبر تبدیل غار دربند رشی رودبار به رستوران اظهار کرد: هیچ‌گونه دخل و تصرفی در این غار باستانی انجام نمی‌شود و خبرهای انتشار یافته پیرامون این موضوع بی اساس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ایجاد یک مجموعه گردشگری در نزدیکی محل غار دربند رشی رودبار گفت: این مجموعه گردشگری در فاصله هزار و ۵۰۰ متری از ورودی غار ایجاد می‌شود و موجب آسیب رسیدن به این اثر تاریخی نمی‌شود. جهانی با اشاره به جزئیات مجموعه گردشگری مذکور در اطراف غار رشی رودبار عنوان کرد: این مجموعه شامل رستوران، پارکینگ و سرویس بهداشتی است و به شناخت بیشتر مسافران از غار رودبار کمک می‌کند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه سرمایه گذار مجموعه گردشگری اطراف غار رشی بومی گیلان است افزود: این طرح با هدف ایجاد مسیر دسترسی مناسب و امن برای گردشگران ساخته می‌شود.

تبلیغات
نمایندگی زومر
نمایندگی زومر

زومر ایران ارائه دهنده خدمات مشاوره، طراحی، تامین و اجرای اتوماسیون خانگی وتعمیر جگ و درب پارکینگ است.

جهانی با اشاره به ضرورت حفظ میراث تاریخی و ابنه قدیمی استان گیلان تصریح کرد: آثار باستانی بخشی مهم از فرهنگ و تاریخ استان است و حفظ و نگهداری آن وظیفه‌ای انسانی و ملی بوده که باید با توجه بالایی انجام شود. وی با بیان اینکه ایجاد فضای گردشگری مناسب با حفظ اصول زیست محیطی در اطراف ابنیه تاریخی به جذب بیشتر گردشگران کمک می‌کند ادامه داد: امیدواریم مجموعه غارهای رشی و دره بند به یکی از مراکز گردشگری در سطح استان و کشور تبدیل شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به قدمت بیش از ۳۰ هزار ساله غار دربند رشی رودبار بیان کرد: این غار کهن میراث طبیعی گیلان است و حفظ و نگهداری از آن با جدیت دنبال می‌شود..

.


بازنشر از : مهر

تکذیب خبر

ولی جهانی

میراث فرهنگی گیلان


استعلام قیمت کارتن لیمینتی