اردبیل عبدی سازمان محیط زیست حفاظت از محیط زیست اردبیل- رئیس اداره ح

1401\09\23 20:10:12


تیمار ۳ گونه پرنده باارزش حفاظتی در اردبیل. پرنده‌ها رهاسازی شدند

اردبیل- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل از تیمار و مداوای ۳ قطعه پرنده «دال یا کرکس»، «جغد شاخدار» و «عقاب دشتی» و رهاسازی آنها در زیستگاه های طبیعی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاضل عبدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳ گونه پرنده مختلف آسیب دیده که نقش مهمی در تعادل اکولوژیکی و چرخه زیستی دارند، برای درمان و مداوا به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بودند که پس از تیمار و بهبودی در طبیعت رها سازی شدند.

وی با بیان اینکه این پرندگان از گونه‌های با ارزش زیستی و شکار ممنوع بودند، خاطر نشان کرد: این گونه‌ها شامل پرنده «دال یا کرکس»، «جغد شاخدار» و «عقاب دشتی» بودند که این پرندگان مصدوم به مأموران یگان حفاظت این اداره تحویل داده شده بودند. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل بیان کرد: برخی از پرندگان به دلایل مختلف از جمله تغییرات ناگهانی وضعیت جوی و همچنین پروازهای طولانی مدت در زمستان و یا به دلیل ضعف پرواز و خستگی، توان خود را از دست داده و در بافت شهری فرود می‌آیند که لازم است مراقبت در خور وضعیت پرنده تا بازیابی مجدد قوای جسمی پرنده انجام شود. عبدی ادامه داد: از عموم علاقه مندان به طبیعت و حفظ محیط زیست تقاضا داریم در صورت مشاهده‌ی نیاز حیات وحش به حمایت و یا درمان موارد را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند..

.


بازنشر از : مهر

اردبیل

عبدی

سازمان محیط زیست

حفاظت از محیط زیست


فروش اینترنتی لباس بچه