وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی اردبیل-معاون تحقیقات

1401\07\07 22:38:16


حمایت وزارت بهداشت از پایان نامه‌های فن‌آورانه

اردبیل-معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پایان نامه‌های فن‌آورانه دانشجویان مورد حمایت جدی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

یونس پناهی در آئین اختتامیه کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی ایران در اردبیل اظهار کرد: ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و منابع بلا عوض در حمایت از دانشجویان در مقاطع تحصیلی بالاتر برای ارائه پایان نامه‌های فن‌آورانه مورد توجه و دقت نظر است.

وی گفت: با برگزاری کنگره سالیانه دانشجویی و تحقیقات مؤثر در این حوزه سعی‌مان بر این است تا تحقیقات فن‌آورانه و نوآوری‌ها را در این حوزه مورد حمایت قرار داده و از مرجعیت علمی پشتی بانی‌های لازم را داشته باشیم. معاون وزیر بهداشت گفت: هر چند ایران اسلامی در تولید علم در رقابت با سایر کشورها توانسته جایگاه ارزشمندی را به دست آورد اما همچنان در حوزه فن‌آوری و ثروت آفرینی در این حوزه با مشکلات و نارسایی‌هایی روبرو هستیم. پناهی گفت: ما راهی جز انجام تحقیقات راهبردی و کاربردی در بخش‌های مختلف نداریم و سعی‌مان بر این است تا با گذر از شرایط موجود به سمت بهره‌گیری بیشتر از فضای علمی و تلاش دانشجویان در رسیدن به یک نقطه قابل اعتماد حرکت کنیم.

وی انجام تحقیقات نافع و توجه به دیپلماسی سلامت را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان ما آماده انجام مراودات علمی و پژوهشی با دتنشگاه‌های کشورهای همسایه و دانشجویان این دانشگاه‌ها هستند، که قطعاً استان‌های همسایه بیشتر و بهتر می‌توانند در این زمینه اقدامات مؤثری را انجام دهند. معاون وزیر بهداشت افزود: کشور ما در تولید علم در بین دانشگاه‌های معتبر دنیا قرار گرفته و و همچنان سعی‌مان بر این است تا این جایگاه را ارتقا دهیم. پناهی گفت: ایران در تولید علوم در رتبه پانزدهم و در تولید فن‌آوری‌های جدید در رتبه شصتم در بین ۱۳۲ کشور جهان قرار گرفته و ضروری است در این بین به تولید علم همراه با فن‌آوری جدید توجه کنیم.

وی سرعت تولید علم در ایران را بسیار بالا و هم ردیف با کشورهای در حال توسعه اعلام کرد و گفت: ایران از بسیاری کشورهای منطقه‌ای در سرعت تولید علم پیشی گرفته و همچنان تلاش بر این است تا جمهوری اسلامی ایران بتواند در رشته‌های مختلف بویژه پزشکی سرعت تولید علم را ارتقا دهد. این مسئول افزود: تمایل ما بر این است تا طرح‌های مشترکی را با دانشجویان کشورهای دیگر اجرایی کنیم که قطعاً در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می‌تواند با کشور همسایه آذربایجان مراودات مناسبی را برگذار کند. وی بیان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید زیرساخت‌های ارزشمند در این حوزه و حمایت از دانشجویان فعال را فراهم کنند تا شاهد تکمیل زنجیره دیپلماسی حوزه سلامت به بهترین شکل باشیم..

.


بازنشر از : مهر

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

اردبیل

دانشگاه های علوم پزشکی


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو