جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی پروژه عمرانی بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته آینده شاهد انعقاد قرارداد ب

1401\06\23 23:57:13


خبر خوش از پروژه راه آهن بیرجند. نگاه دولت به مناطق محروم ویژه است

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته آینده شاهد انعقاد قرارداد بین صندوق توسعه ملی و ۶ بانک برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن بیرجند- قاین-یونسی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت عصر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان بیرجند اظهار کرد: مردم و موکب‌های خراسان جنوبی خدمتگزاری بسیار خوبی به زائران در شهر کاظمین دارند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع محوریت کار خدمت رسانی به زائران طی ایام اربعین در شهر کاظمین با خراسان جنوبی است. قناعت گفت: تصمیمات در سفرهای شهرستانی استاندار با پیشینه کار کارشناسی و پژوهشی و بعد از برگزاری جلسات متعدد گرفته می‌شود. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر ایجاد امید و انگیزه در بین مردم تأکید دارند و ما به عنوان مدیران باید از هر اقدامی که موجب بی انگیزگی در بین جامعه شود، پرهیز کنیم.

مخالف نقد صحیح نیستیم استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم از جنس خود مردم است، افزود: ما مخالف نقادی صحیح نیستیم ولی ثمره کار ما نباید سیاه نمایی و ناامیدی را به دنبال داشته باشد. قناعت گفت: در حوزه منافع استان و شهرستان باید یکدل و یکپارچه باشیم تا بتوانیم مسیر پیشرفت را طی کنیم. وی با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین در کلام معظم رهبری اظهار کرد: ۲۰ سال قبل اگر سخن از ساخت زیر دریایی و ماهواره در ایران می‌زدیم شبیه لطیفه بود ولی با برکت انقلاب و جوانان دانشمند به بسیاری از اهدافمان رسیدیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دروغ‌ها و جنگ روانی دشمن را باید رسوا کنیم، بیان کرد: هر چند ما مشکلاتی در کشور داریم ولی نباید از توانمندی‌ها و موفقیت‌های ۴۰ سال اخیر غفلت کنیم. مشکلات مردم را باید در میدان لمس کرد قناعت با اشاره به حضور دولت در میدان و میان مردم گفت: اینکه انسان درد مردم را بر روی کاغذ بخواند بسیار با دیدن مشکلات در میدان متفاوت است. وی اظهار کرد: باید در موضوعات مختلف کشور و مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با مردم به صورت اقناعی صحبت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از خواست‌های همیشگی مردم بحث راه آهن زاهدان- بیرجند و یونسی است که با پیگیری‌های متعدد در حال حاضر به نتایج بسیار خوبی رسیده است. قناعت افزود: به زودی (هفته آینده) شاهد انعقاد قرارداد بین صندوق توسعه ملی و ۶ بانک برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن بیرجند-یونسی خواهیم بود. وی اظهار کرد: دولت و شخص رئیس جمهور در راستای عدالت نگاه ویژه‌ای به استان‌های محروم دارند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: به واسطه مشکلات زیرساختی استان هنوز تقاضاهایی از مرکز پیش داریم که استانداران سایر استان‌ها ۲۰ سال پیش مطالبه می‌کردند. اشاره به اعتبارات پروژه‌های بیرجند قناعت با اشاره به بازدید از برخی پروژه‌های شهر بیرجند از جمله مجتمع کشت و صنعت هلال بیرجند و روستای جهانی خراشاد طی امروز گفت: یک میلیارد تومان برای بازارچه و یک میلیارد تومان برای طرح هادی روستای خراشاد اختصاص دادیم. وی یادآور شد: برای کتابخانه روستای حاجی آباد نیز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و برای طرح هادی این روستا نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتباراتی نیز برای پروژه زورخانه شمال شهر بیرجند و پروژه باشگاه ورزش مهر شهر در نظر گرفته شد، گفت: سه میلیارد تومان نیز برای عمران شهری بیرجند اختصاص یافت.. .


بازنشر از : مهر

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی

پروژه عمرانی


برق و روشنایی لاله زار