اردبیل هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال احمر اردبیل-سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت

1401\09\23 20:10:12


دوره منطقه‌ای فرماندهان «تیم سحر» در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل-سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: با حضور داوطلبانی از ۶ استان کشور دوره منطقه‌ای فرماندهان تیم سحر به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قویدل بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با عوامل اجرایی این مانور در اردبیل اظهار کرد: دوره منطقه‌ای آموزش فرماندهان تیم سحر با حضور تیم‌های ۶ استان تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی و اردبیل به مدت پنج روز از تاریخ ۲۲ آذر ماه الی ۲۶ آذر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این دوره با مشارکت ۱۰ مدرس کشوری، ۶۴ نفر از اعضای شرکت کننده تیم سحر با همکاری یونیسف و حضور معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور به میزبانی استان اردبیل در شهرستان سرعین برگزار می‌شود. سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل یکی از مأموریت‌های مهم و خطیر جمعیت هلال احمر در حوادث مختلف را حضور به موقع تیم‌های امدادی در صحنه حادثه دانست و افزود: در کنار این حضور در راستای مداخلات روحی و روانی و ارائه به موقع حمایت‌های روانی از آسیب‌دیدگان و افراد بازمانده از حوادث، تیم سحر ایفای نقش می‌کند. قویدل مأموریت‌های تیم سحر را یادآور شد و بیان کرد: ایجاد فضای دوستدار کودک، حمایت‌های پایه روانشناختی، درمان شب ادراری و درمان کابوس‌های شبانه، اجرای تئاتر، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری، اجرای برنامه‌های مذهبی و قرآنی، گفتار درمانی، بازی درمانی، شرکت در مراسم‌های سوگواری درگذشتگان حوادث، معرفی افراد نیازمند برای درمان به متخصصین مربوطه و … از اهم وظایف این تیم در کشور است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: در این دوره شرکت کنندگان با مباحث فرآیند راه‌اندازی فضای دوستدار کودک، قواعد و اصول حمایت‌های روانشناختی، حمایت از کودک در شرایط اضطراری، پیشگیری از خشونت علیه کودک، پاسخ گویی در قبال جمعیت آسیب دیده، مفهوم و اصول حمایت از کودکان جداشده و مباحثی از این قبیل آشنا خواهند شد.. .


بازنشر از : مهر

اردبیل

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

سازمان امداد و نجات هلال احمر


قفسه فلزی - قفسه انبار