بوشهر اهرم حبیب پهلوزاده خطبه های نماز جمعه بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: با بصیرت

1401\07\29 16:26:05


راهبرد اصلی جریان استعمار و استکبار در مواجهه با انقلاب شکست خورد

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: با بصیرت و مقاومت ملت ایران، راهبرد اصلی جریان استعمار و استکبار در مواجهه با انقلاب شکست خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اهرم عنوان داشت: مقام معظم رهبری راجع به نخبه بودن و نخبه شدن فرمودند این از هدایت و توفیق الهی است.

امام جمعه اهرم افزود: بدون تردید برای اینکه شما نخبه بشوید احتیاج دارید به توفیق و هدایت الهی و یکی از مهم‌ترین منابع برای کشورها، وجود نخبه است، نخبگان یکی از مهمترین ثروت‌های عظیم کشور است و از دست دادن نخبه را خسارت می‌دانیم. وی گفت: نخبه‌ی علمی و اساساً دانشگاه، جز ارکان پیشرفت کشور هستند اینکه شما می‌بینید تلاش می‌کنند که دانشگاه‌ها تعطیل بشود، کلاس‌ها تعطیل بشود، بچّه‌ها سر کلاس نروند، استاد نرود و از این کارها، ناشی از این است که دانشگاه نقش اساسی دارد. وی ادامه داد: تمام تلاش دشمن هم این است که بتوانند دانشگاه را تعطیل، خراب، ناقص کنند، برای دشمنان متوقف کردن حرکت علمی کشور مهم است چرا که وجود و حرکت دشمن در سایه جهل و تاریکی و ایجاد شبهه است.

امام جمعه اهرم افزود: ما باید بدانیم که دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین موانع در مقابل سلطه‌ی استکبار است و هدف قدرت هایِ گردن‌کلفتِ جهانی سلطه، یک روز با اسلحه، یک روز با فریب، یک روز با علم و با علم هم سلطه پیدا می‌کنند. وی گفت: دانشگاه جلوی سلطه را می‌گیرد، یعنی شما اگر چنانچه توانستید سطح علم کشور را بالا ببرید، در مقابل سلطه‌ی دشمن یک مانع ایجاد کرده‌اید و به همان اندازه کشور بیمه می‌شود. وی ادامه داد: انتظار از نخبگان بخاطر ظرفیّت برتری که خداوند متعال به نخبگان داده است و این ظرفیّت، ظرفیّتِ شخصیِ شما است و باید تبدیل کنید به ظرفیّت ملّی و همه بهره مند شوند.

پهلو زاده بیان کرد: بعضی از نخبگان در اینجا رشد می‌کنند، وقتی نوبت ثمر دهی می‌رسد، می‌روند میوه شأن را به دیگری می‌دهند، گاهی هم آن دیگری دشمن است، به دشمن می‌دهند، گاهی می‌روند می‌شوند پیچ و مهره‌ی استکبار جهانی برای تصرّف ملّت ها و دشمنی با ملّت ها، می‌شوند ابزار و پیچ و مهره‌ی دشمن و این ناشکری از این نخبگی است. وی گفت: انتظار و توقعی هم که از دستگاه‌های دولتی داریم این است که نخبگان را در زمینه‌های مختلف حمایت کنند. امام اهرم یاد آور شد: رهبری در تحلیل حوادث اخیر فرمودند این بود که از اوایل انقلاب اسلامی، غربی‌ها در تبلیغاتشان این جور وانمود می‌کردند که نظام جمهوری اسلامی بر اثر انقلاب به‌وجود آمده، رو به زوال است، گاهی می‌گفتند دو ماه دیگر، گاهی می‌گفتند یک سال دیگر، گاهی می‌گفتند پنج سال دیگر، زمان معیّن می‌کردند! وی ادامه داد: زمان حضرت امام یک روزنامه‌ای تیتر زدند که «نظام در حال فروپاشی است!» امام آن وقت جواب دادند، فرمودند: «شما خودتان در حال فروپاشی هستید؛ نظام محکم و مستحکم ایستاده».

بعد از رحلت حضرت امام، در سال ۶۹، بعضی از موجّهین اعلامیّه‌ای دادند که «نظام در لبه‌ی پرتگاه است» یعنی همین روزها است که خلاصه قضیّه تمام بشود! کِی؟ آن هم سال ۶۹. در سال ۸۲ یک عدّه از نمایندگان مجلس نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری نوشتند مضمون آن نامه و خلاصه‌اش این بود که «باید تسلیم بشوید وَالّا کارتان تمام است!» نوشتند «جام زهر را باید بنوشید» این برای سال ۸۲ است. وی افزود: حضرت آقا فرمودند تسلیم نشدیم، ایستادیم و ان‌شاءالله باز هم خواهیم ایستاد که دو نظامِ تحلیلی وجود دارد: یک نظام تحلیلی این است که کار در مقابل هنجارهای همه‌گیر جهانی بی‌فایده است در مقابل این هنجارها بی‌خود نَایستید؛ از بین می روید و زیر چکمه استعمارگران له خواهید شد، این یک تحلیل که باید دست‌ها بالا برد و تسلیم شد.

پهلوزاده با بیان اینکه یک تحلیل دیگر هم می‌گوید نه، تحلیل واقع‌بینانه است. گفت: این تحلیل، واقعیّات را می بیند، نه فقط واقعیّات خوب را، [بلکه] واقعیّات بد را هم می بیند، ما هرگز نقاط منفی را انکار نکرده‌ایم. وی با بیان اینکه در حال حاضر در مسائل گوناگون کشور پیشرفت کرده‌ایم گفت: در دانش و مدیریّت ها پیشرفت کرده‌ایم، ضعف‌ها هم هست؛ بعضی از مسئولین ما، بعضی از دولت‌های ما کوتاهی‌هایی داشته‌اند، اینها وجود دارد امّا حرکت، حرکت انقلاب و پیشرفت انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه شما نگاه کنید ببینید جمهوری اسلامی چهل سال پیش کجا بود، امروز کجا است گفت: با گذشت چهار دهه می‌توان فهمید که کدام یک از این دو تحلیل، واقع‌بینانه است، تحلیل غرب‌گراها و غربی‌ها واقع‌بینانه است، و ما متوهّمیم؟ یا نه، تحلیل انقلاب واقع‌بینانه است، آنها متوهم هستند، واقع قضیّه این است که حرکت انقلاب حرکت محکمی است. امام جمعه اهرم بیان کرد: وجود شما جوان‌های نخبه یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌های صحیح بودن تحلیل جمهوری اسلامی است. امام جمعه اهرم ادامه داد: «فشار حداکثری» و «مهار حداکثری» دو راهبرد اصلی جریان استعمار و استکبار بوده و هست و آن جام زهری که می‌خواستند به انقلاب بنوشانند به حول قوه الهی و با مقاومت مردم شریف ایران اسلامی جام‌ها زهر یکی بعد از دیگری در حلقوم استعمار و استکبار ریخته می‌شود.

وی گفت: محاصره اسرائیلی که ادعای حاکمیت بر دنیا داشت، اخراج آمریکا از خاورمیانه‌ای که خود را مالک آن می‌دانست و غروب سلطنت و امپراطوری بریتانیا و دست برتر مقاومت در منطقه و دنیا و افول سلطه هوایی و دریایی آمریکا در منطقه خاورمیانه همه و همه جام زهرهایی است که دارند می‌نوشند و ان شاء الله این انقلاب به انقلاب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل خواهد شد.. .


بازنشر از : مهر

بوشهر

اهرم

حبیب پهلوزاده

خطبه های نماز جمعه


تولید کارتن و سفارش کارتن