علی حیدری وزارت نیرو آب منطقه ای اردبیل تفاهم نامه اردبیل- سند همکاری مشترک راه‌

1401\07\07 19:47:03


سند همکاری راه‌اندازی کارخانه نوآوری آب اردبیل منعقد شد

اردبیل- سند همکاری مشترک راه‌اندازی کارخانه نوآوری آب اردبیل با حضور رئیس پژوهشگاه وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در پژوهشگاه وزارت نیرو منعقد شد.

علی حیدری در توضیح جزئیات این سند اظهار کرد: ارتقای بهره‌وری در تولید و انتقال توزیع آب، افزایش امنیت و تاب‌آوری صنعت آب، بومی‌سازی و خودکفایی، توسعه استفاده از هوش مصنوعی در صنعت آب، هوشمندسازی سنجش داده‌های صنعت آب و داده‌کاوی آمار و اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی و توسعه سامانه‌های بومی پایش و مدیریت مصرف آب از موضوعات مدنظر در راه اندازی کارخانه نوآوری صنعت آب استان است.

وی با اشاره به اهداف این طرح افزود: ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش، ایجاد ارتباط مؤثر مابین هسته‌های پژوهشی، مراکز تحقیقاتی، تیم‌های نوآور و کسب و کارهای نوپا و حمایت و جهت‏‌دهی به طرح‌های نوآورانه پژوهشگران، محققان و کارآفرینان بر اساس بینش فناورانه از اهداف اولیه احداث کارخانه نورآوری آب است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: کمک به شکل‌گیری مفاهیم، مدل‌های کسب‌وکار و توسعه محصول در حوزه‌های تخصصی مرتبط، کمک به بلوغ، ادامه حیات و ارتباط کسب‌وکارهای نوپا، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع کوچک با شرکت‌‏ها و صنایع بزرگ و تأمین سرمایه‌های مادی و معنوی، ایجاد بستر مناسب برای تجاری‌سازی محصولات نوآورانه بر اساس نیازها و اولویت ‏های‏ ملی و فراملی از دیگر اهداف این طرح است. حیدری تصریح کرد: شناسایی نخبگان، پژوهشگران و محققان توانمند و تشکیل تیم‌های نوآورانه و حمایت از آنها، ترویج و تشویق تیم‏‌ها و هسته‏‌ها به ایجاد کسب‌وکارهای دانش بنیان و حمایت مادی و معنوی از آنها از جمله وظایفی که با راه‌اندازی این مرکز اجرایی می‌شود.

تبلیغات
ضایعات و بازیافت
ضایعات و بازیافت

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

وی گفت: تأمین آموزش‌های لازم برای تیم‌های نوآورانه و فناورانه، تأمین نیازها، امکانات و فضای پویا، شناسایی و ارتباط با شرکت‌ها و صنایع همکار و توسعه، شبکه صنعتی و تدوین استراتژی در حوزه نوآوری براساس بینش و هوشمندی فناورانه، معرفی محصولات فناورانه به بازارهای تخصصی و قرارگیری در زنجیره تأمین شرکت‌های همکار، با راه‌اندازی کارخانه نوآوری آب میسر خواهد شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل طرح‌های استحصال آب‌های ژرف، جوی و نامتعارف، بازیافت پساب و توسعه آب‌شیرین‌کن‌های مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر، کاهش تلفات تولید، انتقال و توزیع در صنعت آب، انرژی‌های تجدیدپذیر و زنجیره ارزش آن، توسعه تبادلات و توسعه صادرات کالا و خدمات مرتبط با صنعت آب را اولویت‌های این کارخانه عنوان کرد. مجید عمیدپور، رئیس پژوهشگاه وزارت نیرو در ادامه به استفاده همه جانبه از ظرفیت‌های موجود در فن‌بازارها، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی برای اجرای هر چه بهتر و کاربردی‌تر مفاد این تفاهم‌نامه تاکید کرد..

.


بازنشر از : مهر

علی حیدری

وزارت نیرو

آب منطقه ای اردبیل

تفاهم نامه


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو