بوشهر علی باستین وزارت جهاد کشاورزی استاندار بوشهر بوشهر- معاون هماهنگی امور اقت

1401\09\23 23:47:06


صادرکنندگان گوجه فرنگی در بوشهر حمایت شوند

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: برای رونق افزایی به بازار خرما و گوجه فرنگی، حمایت از صادرکنندگان و مباشران این محصولات ضروری است .

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر چهارشنبه در نشست امنیت غذایی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه کشاورزی ظرفیت بالایی دارد اظهار داشت: استان بوشهر در تولید گوجه فرنگی خارج از فصل، میگو و خرما دارای جایگاه ویژه‌ای است و حمایت از تولیدکنندگان باید به صورت بی‌وقفه در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به وضع تعرفه صادرات گوجه فرنگی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم تعرفه صادرات محصولات کشاورزی، از استان‌ها نیز مشورت بگیرد، چون شرایط و وضعیت معیشتی تولیدکنندگان نباید تحت تأثیر قرار گیرد. باستین بیان کرد: در هفته‌های اخیر پیگیری‌های لازم را برای تغییر تعرفه صادرات گوجه فرنگی انجام دادیم و خوشبختانه با همکاری و مساعدت وزیر جهاد، تعرفه صادرات گوجه فرنگی به نزدیک صفر رسیده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم چاره‌اندیشی برای خرید خرمای کشاورزان خاطر نشان کرد: با توجه به نگهداری ۸۰ هزار تن خرما در سردخانه‌های استان بوشهر، از وزارت جهاد تقاضا داریم از همه ظرفیت‌ها برای صادرات و همچنین فروش داخلی این محصول استراتژیک استان بهره گیرد.

باستین در ارتباط با وضعیت محصول گوجه‌فرنگی و نگرانی‌های کشاورزان استان از مشکلاتی که در عرضه این محصول به وجود آمده تصریح کرد: وزارت جهاد باید تمهیدات لازم را برای حمل و نقل و فروش محصول در نظر بگیرد تا مشکلات این قشر مرتفع شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ضرر و زیان‌های وارده به صنعت مرغداری استان و آسیب جدی به مرغداران افزود: لازم است وزارت جهاد کشاورزی از طریق پشتیبانی امور دام، اقدام به خرید و ذخیره‌سازی مرغ مازاد کند تا آسیب بیشتری به تولیدکنندگان وارد نشود. معاون اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت از مباشران و صادرکنندگان گوجه و خرما با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، گفت: برای رونق افزایی به بازار خرما و گوجه فرنگی، حمایت از صادرکنندگان و مباشران این محصولات ضروری است که پرداخت تسهیلات کم‌بهره می‌تواند گامی در این راستا باشد..

.


بازنشر از : مهر

بوشهر

علی باستین

وزارت جهاد کشاورزی

استاندار بوشهر


تولید کارتن و سفارش کارتن