اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان مرتضی شیروانی ناوگان حمل و نقل عمومی خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل و

1401\11\01 23:21:03


عمر ناوگان مینی‌بوس در لرستان ۳۵ سال است. پرداخت تسهیلات بازسازی

خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه عمر ناوگان مینی‌بوس در استان ۳۵ سال است، از پرداخت تسهیلات بازسازی در این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متوسط عمر ناوگان مسافربری استان در بخش اتوبوس ۹ سال، مینی بوس ۳۵ سال و سواری کرایه ۱۳ سال است و متوسط عمر ناوگان در سطح کشور دربخش اتوبوس ۱۳ سال، مینی بوس ۲۷ سال و سواری کرایه ۱۲ سال است.

وی، ادامه داد: در بخش اتوبوسرانی موقعیت استان مناسب و رتبه سوم کشور را داریم در، بخش سواری کرایه عمر ناوگان استانی با کشوری اختلافی چشمگیری ندارد، در بخش مینی بوس رانی و سواری کرایه باید برای نوسازی ناوگان مذکور چاره اندیشی و تسهیلات مناسبی به مالکین اختصاص داده شود، همچنین میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۸ سال و میانگین عمر ناوگان باری کشوری ۱۹.۹۱ است. مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لرستان به وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ اشاره کرد و افزود: سهم اعتبار بازسازی ناوگان مسافربری موضوع تسهیلات تبصره ۱۸ استان لرستان ۲۱۴ میلیارد ریال بوده است، که تمام اعتبار موصوف به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شده است و در اختیار مالکان ناوگان قرار گرفته و اقدام به بازسازی ناوگان کرده‌اند. شیروانی، اضافه کرد: به ۸۸ دستگاه شامل ۱۳ دستگاه اتوبوس و ۷۵ دستگاه مینی بوس، وام بازسازی پرداخت شده است و پیش بینی می‌شود تمام اعتبار ابلاغی سهم بازسازی ناوگان مسافری به مالکان پرداخت شده و در صورت تخصیص مجدد مابقی ناوگان که نیاز به بازسازی دارند اقدام می‌شود.

وی، به عواملی اصلی فرسودگی ناوگان استان اشاره کرد و افزود: به غیر از گذر سال، حمل بار بیشتر از حد مجاز (اضافه تناژ)، موقعیت توپوگرافی استان و صعب العبور بودن مسیرهای مواصلاتی و همچنین وجود گردنه‌های متعدد در سطح استان و همچنین قطعات یدکی تقلبی از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث شده ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش بار و مسافربری مستهلک و فرسوده شده‌اند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، تصریح کرد: همین عوامل در کنار افزایش قیمت قطعات یدکی، عدم وجود تسهیلات مناسب با نرخ بهره پایین برای بازسازی و نوسازی ناوگان، شیوع بیماری کرونا در سال‌های اخیر و فعالیت غیر مجاز مسافربرهای شخصی در حمل و نقل برون شهری مسافر باعث کاهش میزان سطح درآمدی شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و مالکین ناوگان شده است.. .


بازنشر از : مهر

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان

مرتضی شیروانی

ناوگان حمل و نقل عمومی


فروش اینترنتی لباس بچه