بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیل غلامعلی حیدری شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد مسکن باید اعتباری برای

1401\07\07 16:58:21


لزوم تخصیص اعتبار از سوی بنیاد مسکن برای بازسازی روستای بارده

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد مسکن باید اعتباری برای بازسازی روستای بارده شهرستان بن از محل حساب ۱۰۰ امام اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری ظهر پنجشنبه در بازدید از روستای سیل‌زده بارده از توابع شهرستان بن بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و امدادی چهارمحال و اقداماتی برای کمک به سیل‌زدگان این روستا انجام شده است اما این اقدامات کافی نیست.

وی با اشاره به بازدید مسئولان کشوری از روستای بازده شهرستان بن افزود: خسارت‌های ناشی از جاری شدن سیل پس از ارزیابی به‌منظور تصویب و تخصیص اعتبار به هیئت دولت ارسال شد. حیدری تصریح کرد: در این راستا اعتبار ویژه‌ای برای بازسازی روستای سیل‌زده بارده شهرستان بن اختصاص یافت تا ساخت‌وسازها قبل از شروع بارش‌ها آغاز شود. وی تسریع در آسفالت معابر روستای بارده را ضروری دانست و یادآور شد: بازنگری طرح هادی این روستا در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

تبلیغات
برق و روشنایی ساختمان
برق و روشنایی ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مصالح ساختمانی مانند میلگرد و سیمان به‌صورت رایگان در اختیار مالکان خانه‌های آسیب‌دیده ناشی از جاری شدن از سیل قرار خواهد گرفت. وی تسریع در روند پیگیری پرداخت تسهیلات بلاعوض برای بازسازی و تعمیر خانه‌های روستایی آسیب‌دیده از سیل در بارده را ضروری دانست و اظهار داشت: برای مرمت پل تاریخی روستای بازده با هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصمیم‌گیری شود. حیدری بیان کرد: لای‌روبی و مرمت سد خاکی روستای بارده تا قبل از آغاز بارندگی‌ها انجام و مسیل این روستا از سوی شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری اصلاح و لای‌روبی شود.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری لای‌روبی قنات‌ها، کانال‌ها و بندهای کشاورزی روستای بارده شهرستان بن را انجام دهد. استاندار چهارمحال و بختیاری اختصاص اعتبار برای بازسازی ساختمان دهیاری روستای بارده را ضروری اعلام و تصریح کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ترمیم جاده‌های روستایی، آسفالت و شانه‌سازی آن را با سرعت انجام دهد. حیدری افزود: فرمانداری شهرستان بن و دهیاری روستای بارده آسیب‌های وارد شده به زیرساخت‌های این روستا را پیگیری کند تا هیچ خانواری با قطعی آب، برق و گاز مواجه نشود..

.


بازنشر از : مهر

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

سیل

غلامعلی حیدری


نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر