مسئول جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متوسط تعداد فرزندان در خانواده‌های ایرانی کمتر از دو فرزند است.‌

1401\07\29 16:41:15


متوسط تعداد فرزندان در خانواده‌های ایرانی کمتر از دو فرزند است

مسئول جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متوسط تعداد فرزندان در خانواده‌های ایرانی کمتر از دو فرزند است.‌

 طیبه احمدزاده صبح جمعه در جمع کارکنان زن ادارات استان بوشهر با اشاره به اینکه ایران با بحران پیری جمعیت در دهه‌های آینده مواجه است اظهار داشت: علت این مشکل این است که متوسط تعداد فرزندان در خانواده‌های ایرانی کمتر از دو فرزند است.‌

مسئول جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: این تعداد کمتر از حد جایگزینی است و نسل بعد از ما قادر به جایگزینی نسل قبل از خود نخواهند بود در نتیجه جمعیت کشور به تدریج پیر می‌شود و سن پیری هم با مرگ و میر بالایی همراه خواهد بود و این افزایش مرگ و میر به معنای کاهش جمعیت است.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده است اگر جمعیت و زاد و ولد به همین روال نابسامان پیش برود جمعیت کشور به نصف یا یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

مسئول جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه جمعیت پایین یک کشور به معنای آسیب پذیر بودن آن کشور در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و هیچ ایرانی نمی‌خواهد چنین اتفاقی برای کشورش رخ دهد.

احمدزاده یادآور شد: یکی از راهکارهای دولت برای رفع این معضل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در نظر گرفتن تسهیلاتی برای ازدواج، فرزند آوری، پیشگیری از سقط و درمان ناباروری است.

اهمیت غربالگری بیماری‌ها در بانوان

کارشناس سلامت میانسالان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: غربالگری بیماری‌ها در بانوان بسیار حائز اهمیت است.

لیلا تقربی افزود: با مراجعه به مراکز جامع سلامت و غربالگری سرطان‌هایی، چون سرطان پستان و دهانه رحم که از بیماری‌های شایع زنان است می‌توان به پیشگیری یا درمان آن کمک کرد.

وی گفت: با ارزیابی خطرسنجی بیماری‌های قلبی – عروقی در افراد میانسال و سالمند می‌توانید از بیماری‌های قلبی عروقی با شناسایی به موقع و دقیق پیشگیری کرد.

.

.


بازنشر از : منبع: مهر


کارشناسی خودرو در کرج - تشخیص رنگ ماشین