کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند ساخت و ساز دماوند- امام جمعه دماوند گفت: مجوز ساخت طبقات ۳ و ۴ برای منازل مسکو

1401\09\23 20:12:19


مجوز ساخت طبقات ۳ و ۴ برای منازل مسکونی دماوند اعطا شود

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: مجوز ساخت طبقات ۳ و ۴ برای منازل مسکونی دماوند اعطا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به ازدیاد جمعیت، دریافت مجوز ساخت طبقات ۳ و ۴ برای واحدهای مسکونی در این شهرستان لازم و ضروری است.

وی با اشاره به نیاز ضروری به ساخت طبقات بیشتر در واحدهای مسکونی دماوند گفت: در شهرستان دماوند قوانینی وجود دارد که اجازه ساخت و ساز طبقات ۳ و ۴ به مردم داده نمی‌شود، این در حالی است که به دلیل افزایش قیمت مسکن و بالا رفتن نیاز مردم به واحدهای مسکونی، این نیاز روز به روز افزایش می‌یابد. در ساخت مسکن عقب ماندگی‌های زیادی در کشور وجود دارد و باید این کسری‌ها به گونه‌ای جبران شود. امام جمعه دماوند عنوان کرد: این جبران‌ها به دو شکل است، یک راه آن ساخت مسکن توسط دولت در قالب مسکن مهر است و راه دیگر با کمک مردم واحدهای مسکونی احداث شوند، از آنجایی که دولت توان و بودجه لازم برای احداث میلیونی واحدهای مسکونی در کشور را ندارد، باید با مردم همکاری و آن‌ها را در جهت اضافه کردن واحدهای مسکونی در طبقات بالایی واحدهای خود کمک کند.

خطیب جمعه دماوند اظهار کرد: این در حالی است که در شهرستان دماوند قوانینی وضع شده است، که اجازه ساخت طبقات بیشتر از ۲ واحد داده نمی‌شود و همین امر موجب شده است، تا قیمت مسکن و اجاره در آن افزایش بسیار چشمگیری داشته باشد و حتی با مناطقی در تهران برابری کند. دلیل وضع این قانون در دماوند شاید به این دلیل است که شهرداری از طریق استانداری و وزارت کشور، بر اساس سرشماری سال ۹۵، تعداد جمعیت را اعلام کرده است و اجازه ساخت و سازهای بیشتر را نمی‌دهد. وی با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان دماوند، اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان تهرانی در این شهرستان منزل دارند و تنها برای گذران تعطیلات از آن استفاده می‌کنند، از طرف دیگر تعداد زیادی تبعه افغانی نیز در این شهرستان سکونت دارند و دارای واحدهای مسکونی هستند.

تبلیغات
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز

لاله زار24 ارائه محصولات برق و روشنایی ساختمان از قلب بازار لاله زار برای سراسر کشور است.

تمامی این موارد بر روی سرشماری و تعداد جمعیتی شهرستان دماوند لحاظ نشده است، با کمبود مسکن مواجهه شده‌ایم. دماوندی گفت: تقاضا داریم که در این مورد، قوانین برداشته شود و بنا به عرضه و تقاضا مسکن احداث شود و اجازه دهند تا مردم با ساخت واحدهای مسکونی به دولت کمک کنند، در این راستا لازم است تا مسئولین استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و… پیگیری‌های لازم را انجام دهند و مجوز ساخت و احداث مسکن را مطابق با نیاز مردم دریافت کنند. امام جمعه دماوند در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ترافیک منطقه گیلاوند در دماوند اشاره کرد و گفت: منطقه گیلاوند در ضلع جنوبی دماوند در مسیر تهران- فیروزکوه قرار دارد و به دلیل تردد زیاد، همیشه دارای ترافیک زیادی است، به دلیل حجم بالای تردد، گره‌های ترافیکی ایجاد می‌شود و همین موضوع باعث نارضایتی مردم و مسافران شده است.

وی عنوان کرد: در ضلع جنوبی در سال‌های ۹۰-۹۱ قرار بود کمربندی احداث شود اما متأسفانه هنوز این پروژه به سرانجام نرسیده است، حتی مقرر شد تا به جای کمربندی حداقل پل روگذر و یا تونل احداث کنند علیرغم پیگیری‌های زیاد اما متأسفانه تاکنون نتیجه ملموسی حاصل نشده است، به همین دلیل اظهار نظر برای اجرای نهایی این پروژه به شورای ترافیک استان واگذار شده است و منتظر اعلام نتیجه و تصمیم این شورا هستیم. امام جمعه دماوند افزود: برای کمربندی غربی دماوند نیز هزینه‌های زیادی صورت گرفته است، اما متأسفانه این پروژه نیز به صورت نیمه کاره رها شده است. این در حالی است که با اتمام کار دو پروژه کمربندی جنوبی و غربی، مشکلات ترافیکی این شهرستان رفع می‌شود.

وی در پایان گفت: خواسته چندین ساله مردم به سرانجام رسیدن و اتمام این دو پروژه کمربندی است زیرا روز به روز هزینه‌ها افزایش می‌باید و هر تأخیر در اجرای پروژه، هزینه‌ها را چندین برابر می‌کند و قطعاً اجرا سخت‌تر می‌شود، بنابراین لازم است به جای تزریق اعتبارات ناچیز و وقفه‌های پی در پی در اجرای پروژه، اهتمام، عزم و برنامه ریزی جدی برای به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها وجود داشته باشد تا بتوان در بازه زمانی کوتاه‌تر و با صرف اعتباری کمتر آن‌ها را به اتمام رساند.. .


بازنشر از : مهر

کاظم فتاح دماوندی

امام جمعه دماوند

ساخت و ساز


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی