دامپزشکی آذربایجان غربی امید خلیل زاده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ارومیه - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تا

1401\09\23 23:44:06


موردی از بیماری فوق حاد پرندگان درآذربایجان غربی مشاهده نشد

ارومیه - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تا به امروز هیچ موردی از ابتلای به آنفولانزای فوق حاد پرندگان درآذربایجان غربی مشاهده نشده است.

امید خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با آغاز فصل زمستان و فصل سرما مهاجرت پرندگان آزاد پرواز از مناطق قطبی، روسیه، اروپا سیبری برای زمستان گذرانی به طرف کشور ما آغاز می‌کنند و چون استان آذربایجان غربی هم در مسیر پرواز و مهاجرت ای پرندگان قرار دارد این پرندگان دریاچه‌ها، تالاب‌ها و سدها و آبگیرها را برای زمستان گذرانی انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا جهت جلوگیری از از شیوع این بیماری در بین پرندگان بومی و طیور صنعتی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه‌های دامپزشکی مراقبت‌های فعال و غیر فعال را روزانه انجام می‌دهند و هرگونه مورد غیر عادی را اقدام به نمونه برداری می‌کنند. خلیل زاده افزود: تا به امروز هیچ موردی از ابتلای به این آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است اما ما از مرغداران و پرورش دهندگان طیر بومی درخواست داریم هر جا موردی از مرگ و میر غیر غیر عادی پرندگان و طیور مشاهده نمودند حتماً مراکز دامپزشکی را در جریان قرار دهند تا همکاران ما با جمع آوری و معدوم سازی آنها نسبت جلوگیری از گسترش بیماری اقدام کنند.. .


بازنشر از : مهر

دامپزشکی آذربایجان غربی

امید خلیل زاده

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان


نمایندگی بوتان تهران