عبدالکریم عابدینی نماز جمعه قزوین امام جمعه قزوین قزوین – نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه داشتن سوا

1401\07\29 16:30:31


نقشه‌های شوم دشمن را با تدابیر جمعیتی خنثی کنیم. سواد رسانه‌ای نیاز مهم جامعه امروز

قزوین – نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه داشتن سواد رسانه ای یک نیاز مهم است، گفت: همه باید هوشمندانه نقشه‌های شوم دشمن برای آینده این کشور را با تدابیر جمعیتی خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: عفت یکی از اصلی ترین خصوصیات اهل تقوا است و نباید آن را فقط مختص خانم‌ها دانست بلکه شامل حال آقایان نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه عفت فقط شامل حجاب نیست افزود: تنها یکی از موارد عفت مربوط به حجاب است و اینکه پول‌پرست و دنیاپرست نباشیم هم احتیاج به روح عفیفانه دارد. امام جمعه قزوین عفت قلب و عفت کلام را از دیگر ویژگی‌های انسان عفیف دانسته و عنوان کرد: لازم است زبان و چشم ما عفیف باشد. وی بیان کرد: صداقت، راستی، درستی و امانتداری از جمله ویژگی‌های ائمه بوده و همه باید تلاش کنیم تا با داشتن این روحیات در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کنیم.

آیت الله عابدینی انتظار فرج را نیز یکی دیگر از شاخصه‌های ائمه دانسته و عنوان کرد: انتظار فرج در واقع به معنای گشایش در کارها و گرفتاری‌ها است. وی با اشاره به سالروز شهادت فرزند امام خمینی (ره) افزود: شهادت حاج آقا مصطفی که امام آن را الطاف خفیه الهی می‌دانستند زمینه اوج گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن را فراهم کرد. امام جمعه قزوین با بیان اینکه معنای الطاف خفیه الهی را باید در آینده جست جو کرد، تاکید کرد: این به معناست که الان نمی‌دانیم حکمت و لطفش چیست اما بعداً این الطاف آشکار می‌شود.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل جمعیت در آینده کشور عنوان کرد: کاهش جمعیت امنیت و اقتصاد این کشور در آینده را به خطر می‌اندازد. وی بیان کرد: کاهش جمعیت کشور در آینده و تبدیل جمعیت جوان به یک جمعیت پیر می‌تواند زمینه به خطر افتادن صنعت، اقتصاد و حتی امنیت و حراست از کشور را فراهم کند و این اصلاً اتفاق خوبی نیست. نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید با تدابیر جمعیتی نقشه‌های شوم دشمن را بر هم زده و خنثی کنیم، تاکید کرد: دشمن همواره برای پیری جمعیت ایران برنامه داشته و حال این ما هستیم که باید مراقب باشیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین سواد رسانه‌ای را یک نیاز مهم برای جامعه دانسته و عنوان کرد: نداشتن سواد رسانه‌ای باعث فریب خوردن و همراهی با فتنه می‌شود. آیت الله عابدینی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی به سلاح بصیرت نیاز داریم، تاکید کرد: باید با سواد رسانه‌ای مراقب باشیم ابزار دست فتنه گران نشویم. وی در پایان با بیان اینکه زمین خواری و اختلاس و دست اندازی به بیت‌المال زمینه ساز فتنه خواهد بود، گفت: باید با افرادی که با تحریک افراد دیگر و جامعه به دشمنان بهانه فتنه گری می‌دهند با قاطعیت برخورد کنیم..

.


بازنشر از : مهر

عبدالکریم عابدینی

نماز جمعه قزوین

امام جمعه قزوین


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی