آزادراه خرم آباد اراک سازمان بازرسی کل کشور خرم‌آباد- وجود مشکلا

1401\07\07 19:54:14


ورود بازرس کل لرستان به مشکلات فنی آزاد راه خرم‌آباد- اراک. وعده یک ماهه برای رفع نواقص

خرم‌آباد- وجود مشکلات فنی در آزاد راه خرم‌آباد- اراک منجر به ورود بازرس کل لرستان برای پیگیری این موضوع شد و حالا متولیان وعده یک ماهه را برای رفع نواقص آن داده‌اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: آزادراه خرم‌آباد- اراک به‌صورت شش خطه شامل سه خط رفت و سه خط برگشت، به طول ۱۳۴ کیلومتر و عرض ۳۵ متر طراحی و اجرا شده است که اتصال بین آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و خرم‌آباد- پل زال را برقرار می‌کند و در فاز نخست، ۶۷ کیلومتر آن حدفاصل بروجرد تا خرم‌آباد بهره‌برداری شده است.

بهره‌برداری از این آزادراه مزایای بسیاری برای مسافران و خودروهای عبوری از این محور داشته است به‌طوری‌که علاوه بر افزایش شاخص‌های ایمنی جاده‌ای، سرعت تردد نیز از ۸۰ کیلومتر به ۱۱۰ کیلومتر افزایش‌یافته و گره‌های ترافیکی در محدوده شهرهای اراک، بروجرد و خرم‌آباد رفع و از تداخل تردد شهری و برون‌شهری این منطقه جلوگیری شده است. کاهش طول مسیر به میزان ۳۰ کیلومتر و کاهش ۴۵ دقیقه‌ای مسیر باعث شده تا این آزادراه در حوزه ترانزیت کالا و اتصال کریدورهای شمالی کشور به بندر امام خمینی (ره) نقش ویژه‌ای ایفا کند. باوجود این مزایا، همچنان این محور ترانزیتی از مشکلات جدی رنج می‌برد، در حال حاضر مهم‌ترین مشکل در آزادراه خرم‌آباد- اراک مسئله عدم آنتن دهی در این محور است به‌طوری‌که مسافران این مسیر تا زمانی که در این جاده در حال عبور هستند امکان برقراری تماس تلفنی و دسترسی به امکانات اینترنت را ندارند.

آزادراه خرم آباد - اراک ۱۱ مرداد سال گذشته در محدوده استان لرستان از خرم آباد تا بروجرد افتتاح شد که نقاط کور مخابراتی و اینترنتی، عدم نصب علائم راهنمایی و رانندگی، عدم تعریض بخشی از مسیر و… موجب گلایه مسافران و مسئولین استانی شده بود. این امر علاوه بر ایجاد مشکل برای خودروهای عبوری، به‌طورقطع مسائل جدی در حوزه امدادرسانی در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای ایجاد خواهد کرد. درصورتی‌که در این آزادراه شاهد وقوع تصادف یا حوادث مختلف باشیم متأسفانه امکان تماس برای مسافران از یک‌سو و همچنین ارتباط‌گیری برای امدادرسانی سازمان‌های خدماتی و امدادی از سوی دیگر فراهم نخواهد شد.

خبرگزاری مهر بارها در قالب گزارش‌های مختلف بر ضرورت رفع مشکلات موجود در این آزاد راه تاکید کرده بود که با واکنش منفی متولیان این آزاد راه همواره مواجه شده است. ورود بازرس کل لرستان به مشکلات فنی آزاد راه سعید رازانی مدیرکل بازرسی لرستان در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به پیگیری‌های سازمان بازرسی استان در راستای رفع مشکلات فنی آزاد راه خرم آباد - اراک اظهار داشت: در این آزاد راه شاهد مشکلات فنی از جمله مربوط به دوربین‌های کنترل سرعت، علائم راهنمایی و رانندگی، عدم تعریض بخش‌های از مسیر و… هستیم. وی با تاکید بر اینکه قرار شده با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی، این مشکلات فنی مربوط به آزاد راه، ظرف حداکثر یک ماه رفع شوند افزود: در این راستا باید نسبت به نصب علائم راهنمایی و رانندگی با نظر پلیس در این آزاد راه اقدام شود.

تبلیغات
برق و روشنایی ساختمان
برق و روشنایی ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

بازرس کل لرستان تصریح کرد: قسمت‌هایی از آزاد راه هست که در حال تعریض آن هستند، طی ماههای گذشته پیگیر رفع این موضوع بودیم که با رعایت ضوابط فنی، این قسمت تعریض شود. رازانی بیان داشت: امیدواریم حداکثر ظرف یک ماه آینده این قسمت نیز به بهره برداری برسد. رئیس پلیس راه لرستان: از مدعیان نواقص آزادراه هستم پیش از این سرهنگ زارعی رئیس پلیس راه لرستان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات ایمنی آزاد راه خرم آباد- بروجرد به سمت اراک اظهار داشت: یک سری مشکلات در این آزاد راه وجود دارد که شرکت آزاد راه و دستگاه‌های مربوطه باید اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهند.

وی با اشاره به آزاد بودن تردد وسایل نقلیه سنگین در این آزاد راه تصریح کرد: یک سری مشکلات زیرساختی در این آزاد راه وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر رفع شوند. رئیس پلیس راه لرستان با اشاره به پیگیری‌ها و تذکرات فراوان پلیس راه لرستان در رابطه با رفع مشکلات زیرساختی که در این آزاد راه وجود دارد بیان داشت: در جلسات متعدد با حضور استاندار و معاون عمرانی استاندار این موارد مطرح شده است. سرهنگ زارعی ادامه داد: من خودم یکی از مدعیان این نواقص بودم که باید برطرف می‌شدند.

انتقاد معاون استاندار از مشکلات آزادراه همچنین احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز پیش از این در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر یکی از مشکلات در این زمینه را وضعیت آنتن دهی در جاده‌ها و خصوصاً آزادراه‌ها که از نقاط مهم و اساسی استان هستند عنوان کرد. وی با انتقاد از وضعیت نامناسب آنتن دهی تلفن همراه در آزادراه‌ها گفت: بنا بود با توجه به‌ضرورت در مسیر آزادراه خرم آباد-اراک یک سایت ایجاد شود که در جلسه‌ای تصویب شد با همکاری شرکت توزیع برق استان و شرکت ارتباطات سیار در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این سایت احداث شود تا وضعیت آنتن دهی در طول مسیر پوشش بهتر و بیشتری داشته باشد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: در این جلسه مقرر شد وضعیت آنتن دهی جاده‌ها مجدداً موردبررسی قرارگرفته و نقاط مشکل‌دار رفع ایراد شود.

دالوند با اشاره به نقش سرعت عمل در هنگام حادثه گفت: اگر خدای ناکرده حادثه‌ای در مسیر آزادراه‌ها اتفاق بیفتد با توجه به اهمیت زمان باید دستگاه‌های امدادرسان بتوانند از طریق ارتباطات در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شوند. بنابراین گزارش آزادراه اراک - خرم آباد به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای غرب کشور با مشکلاتی در حوزه زیرساختی مواجه است که انتظار می‌رود بستر رفع این مشکلات فراهم شود.. .


بازنشر از : مهر

آزادراه

خرم آباد

اراک

سازمان بازرسی کل کشور


برق و روشنایی لاله زار