سردار محمد شرفی نیروی انتظامی مرز چذابه مرز شلمچه چذابه- فرمانده قرارگ

1401\06\23 18:14:20


ورود زوار به مرزهای کشور روان است

چذابه- فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: بررسی میدانی و گزارش‌های دریافتی از مرزهای ۶ گانه حاکی از ورود روان و بدون دغدغه زائران به کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد شرفی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جریان بازدید از مرز و پایانه مرزی چذابه بیان کرد: بررسی میدانی و گزارش‌های دریافتی از مرزهای ۶ گانه تمرچین در استان آذربایجان غربی، خسروی در استان کرمانشاه، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان حاکی از ورود روان و بدون دغدغه زائران به کشور است.

وی گفت: برای تداوم این روند مطلوب، رایزنی‌ها با مسئولان عراقی در رده‌های مختلف سیاسی، مرزی و امنیتی عراق به صورت لحظه‌ای و مستمر در حال انجام است و در بخش‌های داخلی این هماهنگی و هم افزایی‌ها بیشتر شده تا زائران در مسیرهای بازگشت ضمن دریافت خدمات درمانی و پذیرایی، بازگشت ایمن توأم با سلامت به شهرهای خود بازگردند. سرتیپ شرفی در ادامه رعایت سه اصل ایمنی، سلامت و کرامت همه زائران را مورد تاکید و به زائران توصیه کرد که در زمان بازگشت به کشور در طول رانندگی عجله نکنند و ضمن استراحت کافی و رفع خستگی در موکب‌ها حرکت کنند تا دچار حادثه نشوند. وی همچنین از زائران اربعین که از ۶ مرز زمینی وارد کشور می‌شوند درخواست کرد با آرامش وارد وطن شوند و همکاری لازم را با عوامل انتظامی، مرزبانی، یگان‌های ویژه، راهنمایی و رانندگی داشته باشند و در همه حال حوصله و صبوری به خرج دهند و مواظب مدارک خود باشند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه تسهیلات لازم حمل و نقل، اتوبوس‌های درون و برون شهری و تأمین سوخت برای بازگشت زائران تدارک دیده شده افزود: برای روان سازی حرکت زائران از همه تجارب گذشته استفاده شده است. وی با بیان اینکه تاکنون سه میلیون زائر در ماه صفر به عراق رفتند، گفت: تاکنون ۱.۵ میلیون زائر به کشور بازگشته‌اند.. .


بازنشر از : مهر

سردار محمد شرفی

نیروی انتظامی

مرز چذابه

مرز شلمچه


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو