محمدعلی محسنی بندپی مجلس شورای اسلامی مهاجرت نوشهر- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مهاجرت را از جمله معضلات نگرا

1401\08\30 19:34:17


پدیده مهاجرت نگران کننده است. رفع موانع سرمایه گذاری در کجور

نوشهر- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مهاجرت را از جمله معضلات نگران کننده خواند و گفت: در حال حاضر فقط ۲۹ درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی محسنی عصر دوشنبه در جلسه مشترک کاهش محرومیت و رفع موانع تولید ی با تأکید بر اینکه کجور ظرفیت‌های بی نظیری دارد، افزود: کجور دارای ظرفیت صنعت دامپروری، گردشگری و کشاورزی است اما باید بپذیریم که رویکردهای سنتی دیگر در این بخش‌ها جواب نمی‌دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک کاهش محرومیت و رفع موانع تولید و اشتغال منطقه کجور که به میزبانی روستای انگاس برگزار شد، اظهار داشت: ۲۶ درصد اقتصاد کشورها بر روی تعاونی هاست اما درکشور ما زیر پنج درصد است. وی با بیان اینکه مهاجرت جوانان از معضلات نگران کننده در بخش کجور است، ادامه داد: طبق آمار در سال ۵۰ جمعیت روستایی کشورمان ۷۵ درصد بود اما امروز ۷۱ درصد جمعیت کشور شهرنشین و تنها ۲۹ درصد در روستاها ساکن هستند. نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم مهاجرت معکوس داشته باشیم باید زیرساخت‌ها را در روستا فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کجور ظرفیت‌های بی نظیری دارد، افزود: کجور دارای ظرفیت صنعت دامپروری، گردشگری و کشاورزی است اما باید بپذیریم که رویکردهای سنتی دیگر در این بخش‌ها جواب نمی‌دهد. محسنی بندپی بیان داشت: یک سرمایه گذار بخش خصوصی به تنهایی حاضر است که ۱۷ هزار میلیارد تومان در حوزه انتخابیه ما سرمایه گذاری کند و فقط کافی است تا شعار رفع موانع تولید از سر راه این سرمایه گذار برداشته شود. وی با اشاره به موضوع تخریب سازه‌های روستایی در خارج بافت، تصریح کرد: باید روستاییان را با خوش نشین ها جدا ببینیم و اگر قرار است یک روستایی منزل کوچکی در زمین روستایی خود بسازد، جبهه نگیریم و رأی به تخریب ندهیم بلکه از روستاییان حمایت کنیم تا به روستاها بازگردند و فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره قانون البرز مرکزی در بخش کجور گفت: بحث البرز مرکزی در بخش کجور باید برطرف شود و البته در قانون هم آمده است که موضوع محیط زیست نباید مانعی برای سرمایه گذاری در بخش کجور شود.. .


بازنشر از : مهر

محمدعلی محسنی بندپی

مجلس شورای اسلامی

مهاجرت


برق و روشنایی لاله زار