سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سدسازی پروژه عمرانی یاسوج_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:

1401\08\23 20:23:27


پروژه راه پاتاوه به دهدشت ۹۴ درصد پیشرفت دارد. افتتاح در سال ۱۴٠۲

یاسوج_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه راه پاتاوه به دهدشت ۹۴ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شهابی نسب دوشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران.

افزود: ۲۸ سال از کلنگ زنی پروژه ملی راه ارتباطی پاتاوه به دهدشت می‌گذرد و روند تکمیل پروژه سرعت گرفته است. شهابی نسب از تحقق بیش از ۳٠ درصد پیشرفت پروژه راه پاتاوه به دهدشت در سه سال اخیر خبر داد و گفت: یکهزار میلیارد تومان در یکسال گذشته به پروژه تزریق شد. شهابی نسب افزود: این پروژه در سال آینده به بهره برداری رسمی می‌رسد.

وی با بیان اینکه مأموریت ما راهبری توسعه استان است، اظهار داشت: مسائل توسعه‌ای استان در محورهای مختلف رصد می‌شود. شهابی نسب با اشاره به تهیه اسناد توسعه و به ویژه سند آمایش سرزمین، گفت: در راستای سند آمایش، تهیه برنامه‌های پنج ساله توسعه هدفگذاری و در سال پایانی برنامه شش توسعه هستیم. رئیس سازمان مدیریت استان با بیان اینکه لایحه بودجه سنواتی از وظایف اصلی سازمان است، گفت: تهیه لایحه بودجه سال ۱۴٠۲ و سند هفتم توسعه از اهداف پیش روی سازمان است.

وی با بیان اینکه نظام فنی و اجرایی نیز در کنار فعالیت‌ها دیده شده است، اظهار کرد: همچنین توسعه منابع انسانی از مأموریت‌های ما محسوب می‌شود. شهابی نسب به تأمین بودجه برای پروژه‌های اصلی استان اشاره کرد و گفت: تا امروز، یکهزار و ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار عمرانی سال جاری به استان ابلاغ شد. وی خاطرنشان کرد: در کنار این مبلغ، اعتبارات سفر ریاست جمهوری با تصویب سه هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان را داشتیم.

شهابی نسب با اشاره به رایزنی برای اعتبارات پروژه‌های متمم سفر، اظهار داشت: در این محور نیز بیش از سه هزار میلیارد تومان تصویب و دو هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان آن به مرحله اجرای ابلاغ رسید. وی عمده پروژه‌های این بخش را در محور راه، کشاورزی، گردشگری، آموزش و محیط زیست دانست و گفت: هر ساله در قانون بودجه از محل‌های مختلف به استان توجه می‌شود. شهابی نسب به پروژه سد تنک سرخ اشاره کرد و گفت: این پروژه نزدیک به چهل درصد پیشرفت داشته و آب شرب یاسوج، حومه، کشاورزی و صنعت را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: تنها آب شرب شهر شیراز در این سد دیده شده و سایر بخش‌ها برای استان است. وی از تخصیص قریب ۴٠٠ میلیارد تومان از محل‌های مختلف برای پیشرفت سد خبر داد و گفت: تحقق این تخصیص‌ها ساخت سد را سرعت خواهد بخشید. شهابی نسب گفت: از محل ماده ۵۶ ارائه تسهیلات ۱۶٠ میلیارد تومانی بانکی برای سد تنگ سرخ عملیاتی شد.

شهابی نسب افزود: همچنین مطالعات سد آبریز انجام، مجوز زیست محیطی اخذ و ۱۶ میلیارد تومان برای تکمیل مطالعات دیده شده است. وی تصریح کرد: ظرفیت پیش بینی شده سد آبریز ۱۲۵ میلیون متر مکعب است. رئیس سازمان مدیریت از اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی سد سقاوه خبر داد و اظهار کرد: این پروژه به زودی کلنگ زنی می‌شود.

شهابی نسب با اشاره به پروژه‌های فعال و غیر فعال شهرداری‌های استان، گفت: پروژه پل چهارم بشار ۹۴ درصد پیشرفت دارد و تزریق اعتبار مناسبی در آن شکل گرفته است. وی با تاکید بر لزوم درآمد زایی شهرداری‌ها و سرعت بخشی به ساخت پروژه‌های شهری، ابراز داشت: بخش زیادی از درآمد شهرداری‌ها صرف حقوق می‌شود و ضعف درآمد پایدار را شاهدیم. شهابی نسب گفت: راه نجات شهرداری‌ها حرکت به سمت درآمدهای پایدار است.

وی از تخصیص ۲٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی از محل پروژه‌های سفر و ۵٠٠ میلیارد تومان از محل متمم سفر خبر داد و گفت: ۴۴ درصد جمعیت استان روستایی است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: خیلی از روستاهای ما هنوز راه ارتباطی هم ندارند. شهابی نسب گفت: از مجموع ۲٠٠٠ روستای استان، ۱۶٠٠ روستا دارای سکنه و ۴٠٠ روستا خالی از سکنه است.

شهابی نسب به توسعه اشتغال روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: این مهم مهاجرت معکوس را عملیاتی می‌کند. وی تصریح کرد: استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و نیازمند یک همدلی برای تحقق تمام هدفگذاری ها هستیم.. .


بازنشر از : مهر

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

سدسازی

پروژه عمرانی


مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران