شهرداری بیرجند مهدی بهترین آتش نشانی بیرجند- شهردار بیرجند گفت: با توجه به بازنشسته شدن تعداد زیادی از آتش نشانان

1401\07\07 16:59:06


کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش آتش نشانی بیرجند

بیرجند- شهردار بیرجند گفت: با توجه به بازنشسته شدن تعداد زیادی از آتش نشانان در سال‌های گذشته، کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش آتش نشانی مرکز استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بهترین ظهر پنج شنبه در دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بیرجند با نماینده ولی فقیه گفت: هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی بهانه‌ای است برای گرامی داشت انسان‌هایی که برای حفظ جان و آسایش دیگران از جان خود می‌گذرند.

وی افزود: بر اساس آمار موجود در سال ۱۴۰۰ فوتی‌های حوادث در بیرجند ۱۱ نفر بودند که امسال به ۱۵ نفر رسید و تعداد مصدومان هم از ۱۳۳ نفر به ۱۹۴ نفر افزایش یافته است. وی تصریح کرد: آتش نشانان از ابتدای سال جاری به ۴۱۲ حادثه یا حریق امداد رسانی کرده‌اند که این آمار در سال قبل ۴۰۸ مورد بوده است. شهردار بیرجند ادامه داد: از هزار و ۱۹۵ حریق ثبت شده در سال گذشته ۱۳۸ مورد آن مربوط به خارج از محدوده خدماتی بوده که نشانگر اهمیت آتش نشانی مرکز استان است.

تبلیغات
چاه ارت - اعلام حریق
چاه ارت - اعلام حریق

کالای برق لِنا - LENA با سابقه ای درخشان در صنعت برق کشور و در زمینه ی تامین کالای برق,اجرای پروژه های الکتریکال و هوشمند سازی برق ساختمان فعالیت میکند.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۲ هزار تماس تلفنی با آتش نشانی در سال جاری شش هزار تماس واقعی بوده است که رفع این مشکل نیاز به فرهنگ سازی دارد. بهترین گفت: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش آتش نشانی مرکز استان است و در سال‌های گذشته تعداد زیادی از نیروهای آتش نشانی بازنشسته شده‌اند و نیروی جدید هم استخدام نشده‌اند که نیاز به اقدام ویژه برای جذب نیرو دارد. شهردار بیرجند افزود: تجهیز ایستگاه‌های تازه تأسیس، کمبود خودروی عملیاتی، قدمت ناوگان و بالابر ۳۲ متری را از دیگر نیازهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اعلام کرد.

بهترین از تجهیز آتش نشانی بیرجند به تجهیزات غواصی و شیمیایی خبر داد و گفت: خرید خودروی ۵/۸ تن و افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات آتش نشانی و درخواست استخدام ۱۵ نیروی جدید از مهم‌ترین اقدامات در این خصوص است.. .


بازنشر از : مهر

شهرداری بیرجند

مهدی بهترین

آتش نشانی


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی