دانشگاه فرهنگیان یوسف نوری وزارت آموزش و پرورش کرج- وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر فضای آموزشی مدارس را سرآمد و دارا

1401\07\07 19:47:10


کیفیت فضاهای آموزشی کشور نیازمند ارتقا است

کرج- وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر فضای آموزشی مدارس را سرآمد و دارای کارایی بالا کنیم بدون شک کیفیت آموزش نیز ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با فرهنگیان استان البرز که در کانون شهید فهمید برگزار شد، اظهار کرد: نباید از یاد ببریم که آموزش و پرورش نیازمند کارهای جدی و بزرگ است تا بتواند تحول‌آفرین باشد.

وی بیان کرد: این طرز فکر اشتباهی است اگر فکر کنیم پرورش خلاقیت تنها در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد در حال که گام نخست پرورش خلاقیت مدارس و کلاس‌های درس است. وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر می‌خواهیم گام درستی برای تربیت و آموزش دانش‌آموزان برداریم باید منویات مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار دهیم. وی با اشاره به ناتوانی وزارت آموزش و پرورش در تأسیس بیمارستان فرهنگیان خاطرنشان کرد: با این وجود سعی در ارتقای بیمه معلمان داریم تا بخشی از دغدغه درمانی آنها را رفع کنیم.

نوری با اشاره به لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال چیزی در حدود ۵۰ هزار دانشجو را جذب کردیم تا کادرسازی مناسبی را صورت دهیم. وی اظهار کرد: دانشجویان باید آزمون صلاحیت و ارزیابی شش‌گانه را نیز پست بگذارند تا روند فعالیت آنها طی شود. وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اگر فضای آموزشی مدارس را سرآمد و دارای کارایی بالا کنیم بدون شک کیفیت آموزش نیز ارتقا خواهد یافت، در این راستا معلمان باید از روش‌های نوین و جذاب برای تدریس استفاده کنند.

تبلیغات
لاینر و چراغ خطی لاله زار
لاینر و چراغ خطی لاله زار

چراغ خطی و لاین نوری لاله زار ارائه چراغ خطی و لاینر برند های 4m فورام اکووات داتیس افراتاب شعاع الکتریک شعاع پارس توس بروکس شیله مازی نور و ستاره شمال در بازار لاله زار است

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفت و توانستیم در المپیادها ۲۰ مدال طلا کسب کنیم که با ارتقای کیفیت آموزش این آمار بدون شک افزایش می‌یابد. نوری با بیان باید برای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس تلاش بیشتری کرد، تصریح کرد: در دوران کرونا مجبور به بهره‌گیری از آموزش مجازی شدیم که این امر کیفیت آموزشی را ۳۰ درصد پایین آورد. وی ادامه داد: برای رفع این معضل اقداماتی صورت گرفت و بخشی از این مشکل در تابستان با برگزاری کلاس‌های جبرانی رفع شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: البرز با کمبود فضای آموزشی مواجه بوده و مهاجرت بالا به این استان نیز به این معضل دامن زده است. وی متذکر شد: باید از اعتبارات دولتی و همت خیرین برای رفع این مشکل بهره ببریم.. .


بازنشر از : مهر

دانشگاه فرهنگیان

یوسف نوری

وزارت آموزش و پرورش


تولید کارتن و سفارش کارتن