یزد دانشگاه فنی و حرفه ای یزد خوابگاه دانشجویی یزد- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به کمبود فضای

1401\09\23 23:56:13


۱۱۰۰ دانشجوی غیربومی دانشگاه فنی و حرفه استان یزد خوابگاه ندارند

یزد- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در حال حاضر هزار و ۱۰۰ دانشجوی غیربومی این دانشگاه خوابگاه ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، داود عندلیب روز چهارشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای، قدیمی ترین دانشگاه یزد است، اظهار داشت: این دانشگاه در سال ۱۳۵۲ تحت عنوان انستیتوتکنیک راه اندازی شد و اکنون قدیمی ترین ساختمان های آموزشی یزد متعلق به این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه برای تعمیرات ساختمان های این دانشگاه به بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: برخی ساختمانها نیاز به تعمیرات اساسی دارند. عندلیب در مورد کمبود فضای خوابگاهی این دانشگاه نیز بیان کرد: مجموع ظرفیت خوابگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد ۳ هزار و ۷۰۰ نفر است در حالی که متقاضی خوابگاه در این دانشگاه بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ نفر هستند به این ترتیب، هزار و ۱۰۰ دانشجوی غیربومی این دانشگاه فاقد خوابگاه هستند. تحصیل ۱۰ هزار دانشجو در دانشکده های فنی و حرفه ای استان یزد وی یادآور شد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد در حال حاضر حدود ۱۰ هزار دانشجو دارد که ۴ هزار و ۳۰۰ نفر از آنها دختر و بقیه پسر هستند که در ۴۹ رشته کارشناسی و ۹۸ رشته کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد عنوان کرد: سه رشته کارشناسی پیوسته و ۶ رشته کاردانی و چهار رشته کاردانی به کارشناسی نیز به کد رشته های این دانشگاه اضافه شده است. عندلیب در پاسخ به سئوال مهر در مورد ارتباط صنایع یزد با دانشگاه فنی و حرفه ای بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای از آنجا که مهارت محور است، باید با نیازهای صنعت مرتبط باشد و این دانشگاه استارتاپ های متعددی مبتنی بر نیازهای خاص صنایع استان برگزار کرده است. انجام ۳۰ میلیارد تومان اقدام عمرانی در آموزشکده های فنی یزد وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در دو سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان اقدامات عمرانی در ۱۰ آموزشکده فنی و حرفه ای استان انجام شده که بخشی از مشکلات زیرساختی دانشگاه را رفع کرده و امیدواریم با حمایت مسئولان استان، قدیمی‌ترین دانشگاه استان بتواند همچنان پابرجا فعالیت کند.

عندلیب با اشاره به تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای در دو سال اخیر بیان کرد: تاکنون ۱۸ میلیارد تومان تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی برای دانشگاه در دو سال اخیر خریداری شده اما این میزان اعتبار هزینه شده کافی نیست و لازم است مسئولان استان در این حوزه بیشتر حمایت داشته باشند.. .


بازنشر از : مهر

یزد

دانشگاه فنی و حرفه ای یزد

خوابگاه دانشجویی


کارشناسی خودرو در کرج - تشخیص رنگ ماشین