گچساران کهگیلویه و بویراحمد ذخیره سدها گچساران- مدیر بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: بیش از ۸۲ درصد ا

1401\11\01 19:54:23


۸۲ درصد از ظرفیت سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد تکمیل است

گچساران- مدیر بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: بیش از ۸۲ درصد از ظرفیت سد کوثر تکمیل است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد از حجم این سد مخزنی پر شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر خدری عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: حجم آب ورودی به سد کوثر در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۱۱۶میلیون و ۹۵ هزار متر مکعب بوده در حالی که در مدت مشابه گذشته ۹۷ میلیون و ۸۰ هزارمتر مکعب بوده است.

وی بیان داشت: میزان حجم خروجی آب سد کوثر در سال آبی جاری بیش از ۹۳ میلیون و ۸۸ هزار مترمکعب است. خدری با بیان اینکه در مدت مشابه سال قبل این میزان ۹۶ میلیون و ۹۹ هزار متر مکعب به ثبت رسید، گفت: در سال آبی جاری تا کنون ۲۴۸ میلیمتر بارندگی در ایستگاه هواشناسی سد کوثر به ثبت رسیده و دبی ورودی آب به سد کوثر در بارش‌های اخیر به ۹۲/۹۱ مترمکعب بر ثانیه نیز رسید که با اتمام بارندگی‌ها هم اکنون در حال کاهش است. وی تصریح کرد: در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از چهار میلیون و هفت هزار متر مکعب آب از این سد تبخیر شده و حجم ذخیره آب در سد کوثر، هم اکنون بیش از ۴۴۹ میلیون و ۲ هزار مترمکعب عنوان است.

خدری اظهار داشت: در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته حجم آب موجود در مخزن آب این سد ۴۴۰ میلیون و ۹۷ هزار مترمکعب بود و رها سازی آب سد کوثر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از سه میلیون متر مکعب کاهش داشته است. وی افزود: ۸۹ میلیون و ۹ هزار متر مکعب آب در سال آبی جاری از سد کوثر گچساران برای مصارف مختلف رها سازی شد که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۹۲ میلیون و ۷۹ هزار متر مکعب بود. خدری تصریح کرد: در سال آبی سال جاری، ۴۴ میلیون و ۵۱ هزار متر مکعب آب آشامیدنی، ۱۷ میلیون و ۳۶ هزار مترمکعب آب کشاورزی، یک میلیون و ۶۴ هزار متر مکعب آب در بخش صنعت و ۲۶ میلیون و ۲۳ هزار متر مکعب آب برای سایر مصرف (زیست محیطی) در این سد رهاسازی شده است.

مدیر بهره‌ برداری و نگهداری سد کوثر گچساران افزود: در مقایسه با سال گذشته بیش از ۵۳ میلیون و ۴۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی، ۱۶ میلیون و ۹۵ هزار متر مکعب آب کشاورزی، ۲۳ میلیون و ۳۷ هزار متر مکعب آب برای سایر مصرف زیست محیطی در این سد رهاسازی شد.. .


بازنشر از : مهر

گچساران

کهگیلویه و بویراحمد

ذخیره سدها


تولید کارتن و سفارش کارتن