بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سهام بالاخره مثبت شد اقتصاد کلانسازندگی نوشت: بازار سهام پس از یک برگشت قدرتمند از روند منفی

1401\08\30 18:31:17


بازار سهام بالاخره مثبت شد

بازار سهام بالاخره مثبت شد اقتصاد کلانسازندگی نوشت: بازار سهام پس از یک برگشت قدرتمند از روند منفی روز گذشته،توانست بازدهی مثبتی به ثبت برساند و ریزش چند روزگذشته را جبران کند. به این ترتیب بازار سهام لباس سرخ را

تپیکس روز یکشــنبه موفق شد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحـدی را پس بگیرد، بدین ترتیب در حالی زمینه برای پیشـروی تا سطح یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحدی فراهم شد که شاخص اصلی بازار با افزایش ۱۱ هزار و ۵۵۵ واحدی توانست زمین بازی در دومین روز معاملاتی هفته جاری به نفع معامله‌گران خرد تغییر دهد.

پس از کاهش نماگرهای تالار شیشه‌ای در روز گذشته، انتظارات برای برگشت سریع به مدار مثبت کمی دور از ذهن بــود اما رنج‌های مثبتی که در برخی نماد گروه خودرویی در پایان معاملات شــکل گرفت، بار دیگر بورس تهران را با لیدر قدیمی خود همراه کرد تا شاهد برگشت دوباره شاخص کل بورس به باالی کانال ۱.۴ میلیون واحدی باشیم. شاخص اصلی بورس‌تهران مدتی است که درکانال‌های ۱.۳و ۱.۴ میلیون واحدی سـیر میکند. هر چند به تازگی برای ۹ روز معاملاتی دماسنج بازار در کانال ۱.۲ میلیون واحدی نوســان داشت و تا سطح یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحدی هم ریزش کرد اما محض برخورد شاخص کل با سطوح حمایتی فعال شدن این محدوده چاره‌ای جز بازگشت به مدار افزایشی برای نماگر اصلی بورس باقی نماند.آن‌طور به نظر می‌رسد معامله‌گران اکنون با تردید دست به خرید و فروش سهام در تالار شیشه‌ای می‌زنند.

حال پس از ۸ روز متوالی خروج پول سرمایه گذاران حقیقی در روز یکشنبه این قشر ازمعامله‌گران با تغییر راهبرد سرمایه‌گذاری خود طرف تقاضا را سنگین کردند به نحـوی که صف‌های خرید بعضا طولانی برای یکســری از نمادهای معاملاتی تشکیل شد. یکی از دلایل افزایش تقاضا به گروه خودرویی در مدت اخیر، عرضه تولیدات این شرکت‌های خودروسازی در بورس کالاست‌که اکنون وارد فازجدیدی شده است. در ابتدای این امرتنها شاهدبرخی از تولیداتی که اغلب به عنوان محصولات لوکس شــرکت‌ها شناخته می‌شدند، بودیم اما اکنون با قطعی شدن خبر عرضه هزار دستگاه پژو ۲۰۷ و احتمال عرضه ۲۰۶ و سـمند در آینده نزدیک به نظر می‌رســد که تولیدات پرتیراژ خودروسازان نیز وارد این اتفاق مثبت خواهند شد.

تبلیغات
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز

لاله زار24 ارائه محصولات برق و روشنایی ساختمان از قلب بازار لاله زار برای سراسر کشور است.

ایــن موضوع از آن جهت اهمیــت دارد که می‌تواند بخش عمده‌ای از تفاوت قیمت کارخانه و بازار را جیب دلالان بازار خودرو به جیب شرکت‌های تولیدکننده وارد کند خودروسازانی که سال‌هاست به دلیل قیمت‌گذاری دستوری با مشکلات و زیان‌دهی‌های سنگینی روبه‌رو بوده‌اند،روزهای بهتری راپیش روی خود ببینند. در این بین نماد کالا به نمایندگی بورس کالا نیز در این روزها بســیار مورد توجه بورسی‌ها قرار گرفته است. در عیــن حال منگنــه معامــات مانــع از ورود پــول بیشتر سهامداران به گردونه داد و ستدها شد و بخشی سرمایه‌گذاران با سد سخت دامنه نوسان مواجه شدند.

این مهم در حالی روی داد که صفوف بعضا میلیونی در جبهه متقاضیان تشـکیل شد اما به دلیل رفتار گزینشی مقام ناظربازار(سازمان بورس و اوراق بهادار)باشرکت‌ها دامنه نوسان ۵ درصدی برای نماد معاملاتی خودرو که دومین شـرکت در فهرست تاثیرگذارترین شرکت‌ها بود در بازار دوم فعال شد و در ادامه مانع از تداوم افزایش قیمت سهم در بورس تهران گردید. به باور کارشناسان بازار سرمایه، پایداری رویه غلط و بهره‌مندی از قوانین سنتی منسوخ شده در حوزه دامنه نوسان و حجم مبنا موضوعی است که چه در مسیر افزایشی و چه درمسیر کاهشی مانع از حرکت کامل بازار می‌شود. به هر روی دیروز در ۶۵ دقیقه ابتدایی شروع بازار،نماگر اصلی توانست بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ واحد افزایش را به خود اختصاص دهد اما در ادامه همزمان با فروکش کردن هیجــان خرید بازار با روند متعادل‌تری به مسیر خود ادامه داد به طوری که در پایان معاملات افزایش ۰.۸۳ درصدی برای شــاخص کل بورس تهران به ثبت رسید.درمقابل،شاخص کل هموزن که می‌توان به‌عنوان آینه شفاف‌تری آن برای مشاهده رویدادهای معاملاتی یاد کرد با صعود ۱.۲۳ درصدی همراه شد.

بیشتر بخوانید : تصمیم مهم اعضای شورای عالی بورس/ با استعفای عشقی مخالفت شد ۲۲۰ ۴۶. .


بازنشر از : خبرآنلاین

بورس تهران

سازمان بورس و اوراق بهادار


تولید کارتن و سفارش کارتن