ارز دیجیتال ارز دیجیتالی بیت کوین رمز ارز بیت کوین سقوط ۷۰ درصدی یا رشد ۲۰۰ هزار دلاری؟ بازار مالیاستاندارد چارترد تعدادی از سناریوهای ا

1401\09\16 23:41:15


بیت کوین سقوط ۷۰ درصدی یا رشد ۲۰۰ هزار دلاری؟

بیت کوین سقوط ۷۰ درصدی یا رشد ۲۰۰ هزار دلاری؟ بازار مالیاستاندارد چارترد تعدادی از سناریوهای احتمالی را در یادداشتی با عنوان «سورپرایز بازار مالی ۲۰۲۳» تشریح کرد.

نگارعلی_ طبق استاندارد چارترد، افزایش بازدهی، همراه با کاهش سهام فناوری، فروش بیت کوین را تسریع خواهد کرد.

این منجر به ورشکستگی و فروپاشی بیشتر در دنیای کریپتو خواهد شد؛ با این حال، اگر به سطح ذکر شده در این یادداشت برسد ( ۵ هزار دلار ) نزدیک به ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت. بیشتر بخوانید: قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۵ آذرماه/ طلا و سکه عقب‌نشینی کردند شما نظر بدهید/ چه اقداماتی از سوی دولت می‌تواند افزایش قیمت مسکن را مهار کند؟ علاوه بر این در این یادداشت ذکر شده‌است که بازدهی همراه با سهام فناوری کاهش می یابد و شرکت‌ها و صرافی‌های ارزهای دیجیتال بیشتر و بیشتر کمبود نقدینگی را حس خواهند کرد که منجر به ورشکستگی بیشتر و سقوط اعتماد سرمایه‌گذاران به دارایی‌های دیجیتال می‌شود. بیت کوین در سال جاری نزدیک به ۶۰ درصد سقوط کرده است، پس از یک رشته از فروپاشی عظیم پروژه ها و شرکت ها که این صنعت را آزار می دهد و بزرگترین آن‌ها ورشکستگی صرافی ارزهای دیجیتال FTX بود.

از سوی دیگر، به گفته اریک رابرتسن، رئیس تحقیقات جهانی و بانک استاندارد چارترد، کاهش قیمت بیت کوین با افزایش قیمت طلا نیز همزمان خواهد شد؛ در این یادداشت آمده‌است که فلز زرد می تواند رشد ۳۰ درصدی را تجربه کند و به ۲۲۵۰ دلار در هر اونس برسد و کاهش بیشتر حجم بازار ارزهای دیجیتال و تسلیم صرافی‌های رمزارز با فشار نقدینگی منجر به خروج بیشتر سرمایه گذاران از این بازار می شود. به گفته اریک رابرتسن، طلا ممکن است بار دیگر خود را به عنوان یک پناهگاه امن برای سرمایه گذارانی که به دنبال امنیت در دوره های آشفتگی بازار هستند، ثابت کند. با این حال، دیدگاه استاندارد چرترد تنها دیدگاه منفی در مورد بیت کوین نیست.

طبق پیش‌بینی مارک موبیوس، یک سرمایه گذار کهنه کار، با توجه به اینکه بانک فدرال ایالات متحده سیاست نظارتی را سخت تر کرده و نرخ های بهره را افزایش داده است، بیت کوین در سال ۲۰۲۳ به ۱۰ هزار دلار خواهد رسید. در این بین اما هنوز افرادی هستند که نسبت به بیت کوین خوشبین هستند. در بیانیه دیگری، تیم دریپر، سرمایه گذار خطرپذیر، روز شنبه به CNBC گفت که معتقد است بیت کوین در سال آینده به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

علاوه بر این، او همچنین گفت که با وجود افت بیش از ۶۰ درصدی این ارز دیجیتال در سال جاری، ۲۵۰۰۰۰ دلار همچنان پیش‌بینی این تیم است. این تیم او حتی پس از یک سال بد برای ارزهای دیجیتال که با کاهش قیمت‌ها و شکست‌های صنعتی همراه بود، همچنان مثبت فکر می‌کند. پیش از این، دریپر پیش‌بینی کرده بود که بیت‌کوین تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ به ۲۵۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

اما در اوایل نوامبر، در کنفرانس فناوری Web Summit در لندن، اظهار داشت که این رشد ممکن است تا ژوئن ۲۰۲۳ طول بکشد. تحقق این امر ممکن است. دراپر در ایمیلی به CNBC گفت: من پیش‌بینی‌هایم را شش ماه تمدید کردم، ۲۵۰ هزار دلار هنوز هم عدد من است.

در حال حاضر بیت کوین سطح حمایتی ۱۷ هزار دلار را از دست داده‌است و در زمان نگارش این مقاله با افت ۱.۵۸ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ هزار و ۳۸۸ دلار و ۹۰ سنت قیمت خورده‌است و اتریوم نیز به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار با افت ۲.۷۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۲۵۶ دلار و ۲ سنت قیمت خورده‌است. ۲۲۳۲۲۷. .


بازنشر از : خبرآنلاین

ارز دیجیتال

ارز دیجیتالی

بیت کوین

رمز ارز


تولید کارتن و سفارش کارتن