بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار زمستان زودرس در بازار سرمایه بازار مالی اقتصادنیوز نوشت: در معاملات روز چهارشنبه شانزدهم آذر ماه،

1401\09\16 23:41:11


زمستان زودرس در بازار سرمایه

زمستان زودرس در بازار سرمایه بازار مالی اقتصادنیوز نوشت: در معاملات روز چهارشنبه شانزدهم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۶ هزار و ۵۷۹ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۲۴ واحد رسید.

در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس تهران برای سومین روز پی در پی نزول کرد.

در معاملات روز چهارشنبه شانزدهم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۶ هزار و ۵۷۹ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۲۴ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۸۹۳ واحدی در سطح ۴۱۷ هزار و ۸۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۴۷ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۵۶۳ واحد قرار گرفت.

خروج پول حقیقی از بورس در مجموع معاملات چهارشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سیزدهمین روز متوالی منفی شد و ۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۲۷ میلیارد تومان بود. پس از بپاس، نمادهای شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و غگل (شرکت گلوکوزان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر نمادهای خساپا، خبنیان و خودرو بیشترین ورود پول را داشتند و کگل و وساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. امروز نمادهای «میدکو»، «وپاسار» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «فارس»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز نمادهای «غصینو»، «فغدیر» و «سمگا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «زاگرس» و «بپاس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فتوسا و سمگا پرتراکنش‌ترین نمادها هستند. ارزش معاملات بازار سهام امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۸ هزار و ۱۹ میلیارد تومان افزایش یافت.

ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان بود که ۱۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در ۴ هفته اخیر است. صف‌های خرید و فروش بازار سهام در معاملات چهارشنبه ۷۳ نماد صف خرید داشتند و ۳۲ نماد با صف فروش مواجه بودند.

مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲ درصدی به ۲۷۹ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۷۰ درصد کاهش یافت و ۵۷ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۲۰۲ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. در پایان معاملات نماد ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) با صف‌ خرید ۷۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت.

پس از ورنا، نمادهای کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشتر بخوانید: زمان و جزئیات عرضه بعدی تارا و ۲۰۷ در بورس اعلام شد ۴۶۲۲۰. .


بازنشر از : خبرآنلاین

بورس تهران

سازمان بورس و اوراق بهادار


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی