تروریسم امارات متحده عربی دمشق جنبش حماس وزارت امور خارجه آمر

1401\07\29 16:21:08


آغاز مجدد روابط جنبش حماس و دمشق به مذاق آمریکا خوش نیامد

وزارت امور خارجه آمریکا با این ادعا که از سر گیری روابط سوریه و جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، به «ضرر فلسطینیان» است، به آغاز مجدد روابط طرفین تاخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌اف‌پی، نِد پراس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمله و انتقاد شدید از آغاز مجدد روابط بین دمشق و حماس، مدعی شد که این اقدام «در جهت منافع فلسطینیان» نیست.

پرایس مدعی شد که هرگونه عادی‌سازی روابط بین بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و حماس، هم می‌تواند به «منافع مردم فلسطین لطمه زده و هم تلاش‌های جهانی برای مقابله با تروریسم در این منطقه و ورای آن را تضعیف کند.» حماس روز چهارشنبه هیئتی را به سوریه اعزام کرد تا از این طریق روابط بین جنبش مقاومت اسلامی و جهان عرب رفته رفته احیا شود. بشار اسد نیز در ماه مارس به امارات متحده عربی سفر کرده بود؛ اقدامی که البته با انتقاد و محکومیت آمریکا مواجه شد. جنبش حماس به عنوان یکی از متحدان قدیمی سوریه، در سال ۲۰۱۲ روابط خود با دمشق را قطع کرد و ۱۵ سپتامبر سال جاری (۲۴ شهریور) اعلام کرد که پس از سال‌ها توقف فعالیت‌ها در دمشق، روابط خود با سوریه را از سر می‌گیرد؛ بیانیه‌ای که با استقبال جناح‌های مقاومت فعال در داخل و خارج فلسطین روبه‌رو شد..

.


بازنشر از : مهر

تروریسم

امارات متحده عربی

دمشق

جنبش حماس


برق و روشنایی لاله زار