گروه تروریستی الشباب سومالی آفریقا فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا ادعا کرد که در حمله هوایی این کشور در سومالی

1401\11\01 19:46:10


آفریکوم: دست‌کم ۳۰ عضو الشباب در سومالی کشته شدند

فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا ادعا کرد که در حمله هوایی این کشور در سومالی دست‌کم ۳۰ عنصر گروهک تروریستی الشباب کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا (AFRICOM) با صدور بیانیه‌ ای ادعا کرد که نیروهای آمریکایی در شهر «جلعد» در مرکز سومالی تجمع گروهک تروریستی الشباب را هدف حمله هوایی قرار دادند.

این فرماندهی در ادامه مدعی شد: در حملات علیه الشباب دست‌ کم ۳۰ عضو کشته و ۳ خودروی آن‌ ها منهدم شده است. این در حالی است که وزارت اطلاع‌ رسانی سومالی دیروز اعلام کرده بود: نیروهای دولتی در نزدیکی پایگاه نظامی شهر «جلعد» این کشور با عناصر گروهک تروریستی الشباب درگیر شده و ۱۰۰ عضو این گروهک و ۷ تَن از سربازان این کشور کشته شدند. گروهک تروریستی الشباب که کنترل برخی از روستاها و شهرک‌ ها در جنوب سومالی را در دست دارد، به طور مکرر با بمب‌ گذاری نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهرهای بزرگ هدف قرار می‌ دهد.

نیروهای سومالی طی چند ماه اخیر توانستند ده‌ ها شهر، شهرک و روستا را از اشغال گروه تروریستی الشباب آزاد و تحت کنترل خود درآورند. از سوی دیگر، صدها تن از مردم پایتخت سومالی هفته پیش در تظاهراتی علیه گروهک تروریستی الشباب شرکت کردند. «حسن شیخ محمد» رئیس جمهور سومالی، که در این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی حاضر بود، از مردم کشورش خواست تا برای بیرون راندن عناصر گروهک الشباب از این کشور وارد عمل شده و به دولت کمک کنند.

رئیس جمهور سومالی در این باره گفت: من از شما می خواهم که امروز برای از بین ببردن آنها با هم متعهد شویم. شیخ محمد تاکید کرد: ما قتل یا غارت مردم خود را نمی‌ پذیریم و نیز با کشتار مردم بی‌گناه خود کنار نمی آییم. ما از آنها در برابر الشباب محافظت خواهیم کرد.

هر کسی که این کار را انجام دهد [مردم بی گناه را بکشد] محاکمه و عدالت در انتظار وی خواهد بود. «هدان علی» مشاور ارشد رئیس جمهور سومالی، نیز در این باره گفت: زمان آن فرا رسیده است که شهروندان قیام کنند زیرا در سراسر کشور شاهد افزایش شدید الشباب هستیم. طی چند سال گذشته انفجارهای تروریستی متعددی از سوی گروهک تروریستی الشباب در شهرهای مختلف سومالی به ویژه در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است.

حداقل از سال ۲۰۰۷ تا کنون، عملیات‌های تروریستی الشباب جان هزاران نفر را در سومالی گرفته است.. .


بازنشر از : مهر

گروه تروریستی الشباب

سومالی

آفریقا


فروش اینترنتی لباس بچه