ایالات متحده امریکا مکزیک جو بایدن شمار مهاجران غیرقانونی که از زمان روی کار آمدن «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا ب

1401\11\01 23:11:07


افزایش چشمگیر شمار مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک

شمار مهاجران غیرقانونی که از زمان روی کار آمدن «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به مرز مکزیک وارد شدند، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرویس گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) در بیانیه‌ ای اعلام کرد: تعداد مهاجران غیرقانونی کوبایی و نیکاراگوئه‌ ای که از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» در سال ۲۰۲۰ به مرز مکزیک با آمریکا وارد شده‌ اند، در دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی به بالاترین حد خود رسیده است.

بر اساس بیانیه مذکور تعداد این مهاجران غیرقانونی در دوره یاد شده به ۲۵۱ هزار و ۴۸۷ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد. در دسامبر ۲۰۲۲ همچنین از ورود ۴۳ هزار کوبایی و ۳۵ هزار نیکاراگوئه‌ای از مرز آمریکا جلوگیری شده‌ است. از سوی دیگر تعداد مهاجران غیرقانونی وارد شده از ونزوئلا نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در ۵ ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد که مهاجران اهل کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلا به بهانه موضوعات بشردوستانه می توانند در واشنگتن پذیرفته شوند! رییس جمهور آمریکا با ادعای اینکه در این زمینه ماهانه حدود ۳۰ هزار مهاجر پذیرفته می شوند، گفته بود: آنان در صورت درخواست برخط، پرداخت بلیط هواپیما و یافتن حامی مالی به مدت ۲ سال اجازه اقامت و کار در آمریکا را خواهند داشت.. .


بازنشر از : مهر

ایالات متحده امریکا

مکزیک

جو بایدن


نمایندگی بوتان تهران