الینا رومانوسکی عراق اقلیم کردستان عراق ایران سفیر آمریکا در بغداد امروز از دومی

1401\08\23 17:27:10


انتقاد آمریکا از مبارزه ایران با تروریست‌ها در اقلیم عراق

سفیر آمریکا در بغداد امروز از دومین عملیات مرتبط با حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست ها در اقلیم شمال عراق انتقاد کرد.

«آلینا رومانوسکی» (Alina Romanowski) سفیر آمریکا در بغداد امروز دوشنبه درپیامی توییتری از حمله ایران به مقر تروریست هادر شمال عراق انتقاد کرد.

سفیر آمریکا در بغداددر این خصوص نوشت: آمریکا حملات موشکی و پهپادی ایران به اقلیم کردستان عراق (مواضع تروریست ها) را قویاً محکوم می کند. آمریکا از ایران می خواهد تا حملات علیه همسایه‌اش عراق و ملت این کشور را متوفف کند! وی دراین باره اضافه کرد: ما در کنار دولت بغداد و اقلیم کردستان می ایستیم و نقض حاکمیت عراق را محکوم می کنیم. سردار محمدتقی اوصانلو در این زمینه با بیان اینکه امروز حملات سپاه با استفاده از پهپادهای انتحاری، رزمی و موشکی به مقرر گروهک های تروریستی در اقلیم شمال عراق صورت گرفت، افزود: در این عملیات تا عمق ۸۰ کیلومتری در اقلیم کردستان عراق مقر گروهک‌های تجزیه طلب را هدف قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات همه هدف‌های مورد شناسایی در مقر گروهک‌های تجزیه طلب و تروریستی در این منطقه محقق شد، اظهار کرد: تعدادی از عناصر این گروهک ها در داخل کشور که با هدف ایجاد اغتشاش و کشته سازی فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شده اند، تعدادی از این افراد نیز اعتراف کرده اند که در داخل کشور با استفاده از افراد تسلیمی گروهک‌ ها در اغتشاشات حضور داشتند. سردار اوصانلو با بیان اینکه افراد این گروهک‌ها حضور در اغتشاشات اخیر، حمله به بانک‌ها، پروژه کشته سازی و ورود سلاح‌ های جنگی به کشور را در کارنامه خود داشتند، گفت: تعدادی از این افراد دستگیر شده اند اعتراف کرده اند. فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال غرب کشور با تاکید بر اینکه حملات سپاه تا خلع سلاح گروه‌های تروریستی در اقلیم شمال عراق ادامه خواهد داشت، گفت: تا زمانی که دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان خواسته های ایران را اجرایی نکند؛ یعنی گروهک‌ های تجزیه‌ طلب و تروریست را خلع سلاح نکند، حملات خود را ادامه خواهیم داد.

این گروهک‌ها از سپرهای انسانی استفاده می‌کردند اما این اقدام تا زمانی معنی دار است اگر به خواسته‌های ایران توجه نشود ما مقر این گروهک‌ها که در کنار خانه‌های سازمانی شناسایی شده است را نیز مورد هدف قرار می‌دهیم.. .


بازنشر از : مهر

الینا رومانوسکی

عراق

اقلیم کردستان عراق

ایران


تعمیر پکیج دیواری