جیمز کلورلی انگلیس روسیه نورد استریم 2 وزیر خارجه انگلیس پیش از ورود به نشست شور

1401\08\23 17:28:04


انگلیس: در پی عادی‌سازی روابط با روسیه نیستیم

وزیر خارجه انگلیس پیش از ورود به نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در سخنانی ادعا کرد: در پی عادی‌سازی روابط با روسیه نیستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانووستی، «جیمز کلورلی» (James Cleverley) وزیر خارجه انگلیس امروز دوشنبه پیش از ورود به نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در سخنانی به خبرنگاران ادعا کرد: لندن به دنبال عادی سازی روابط با روسیه نیست.

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص ادامه داد: ما برنامه ای برای بازگشت به روابط عادی با روسیه نداریم. در پی عادی‌ سازی روابط با روسیه نیستیم. وزیر خارجه انگلیس همچنین اضافه کرد که لندن در جریان نشست گروه ۲۰، از روسیه به‌دلیل جنگ با اوکراین انتقاد خواهد کرد.

موضع گیری امروز «جیمز کلورلی» علیه روسیه در حالی مطرح می شود که وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود: بر اساس اطلاعات موجود، عوامل نیروی دریایی انگلیس در برنامه‌ریزی، تدارک و اجرای یک حمله تروریستی در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) در دریای بالکان و انفجار خطوط لوله نورد استریم یک و ۲ دست داشتند. این دو خط لوله بزرگ زیر دریایی بالتیک که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شوند، ماه گذشته با «انفجارهایی قدرتمند» تخریب شده و آلمان، سوئد و دانمارک تحقیقات خود را درباره این انفجار که از آن به عنوان «خرابکاری» یاد می‌شود، آغاز کردند.. .


بازنشر از : مهر

جیمز کلورلی

انگلیس

روسیه

نورد استریم 2


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی