اوکراین تسلیحات نظامی ایالات متحده امریکا مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی یف انتظار دارد که متحدان

1401\11\01 19:46:15


اوکراین چشم به راه تانک های متحدان غربی خود

مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی یف انتظار دارد که متحدان غربی آن درباره ارسال تانک به این کشور زودتر تصمیم گیری نمایند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، در حالیکه جدال کشورهای غربی بر سر ارسال تانک های جنگی به اوکراین هنوز به نتیجه ای نرسیده، مقامات اوکراین خواهان تسریع در روند تصمیم گیری در این خصوص هستند.

مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین امروز شنبه از متحدان غربی این کشور خواست تا هر چه سریع تر در خصوص افزایش کمک تسلیحاتی جدید به کی یف تصمیم گیری کنند. این مقام ارشد دولت اوکراین تاکید کرد که شرایط در اوکراین به گونه ای است که سرعت در تصمیم گیری کشورهای غربی برای ارسال سلاح به کی یف را می طلبد. از سویی، در حالیکه دولت برلین می گوید هنوز تصمیم نهایی را در خصوص ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین نگرفته است، اما وزیر دفاع اوکراین امروز شنبه اعلام کرد که با همتای آلمانی خود درباره تامین تانک های لئوپارد گفتگوی صریح داشته است.

اوکراین طی چند هفته گذشته بارها از آلمان هم خواسته بود تا مجوز واگذاری تانک‌های لئوپارد ۲ خود را به دیگر کشورها بدهد، اما آلمان با نگرانی از این کار هرگونه واگذاری تانک‌های لئوپارد را منوط به اقدام مشابه از سوی آمریکا عنوان کرده بود و از آمریکا خواسته بود تا برای اوگذاری تانک، ابتدا واشنگتن پیش قدم شود.. .


بازنشر از : مهر

اوکراین

تسلیحات نظامی

ایالات متحده امریکا


برق و روشنایی لاله زار