مولود چاووش اوغلو ارمنستان جمهوری آذربایجان مناقشه قره باغ وزیر امور خارجه ترکیه

1401\06\23 21:00:18


ترکیه سیاست خارجی خود را مطابق با منافع ملی اش تطبیق می‌دهد

وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: آنکارا سیاست خارجی خود را مطابق با منافع ملی اش تطبیق می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌ اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران دستگاه دیپلماسی کشورش اعلام کرد: لاچین اکنون تحت کنترل بالفعل (جمهوری) آذربایجان است، اما ارمنستان حتی حین عقب‌ نشینی به آتش زدن و مین‌ گذاری در این مناطق ادامه می دهد.

این نشانه سوء نیت آنها است. وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص ادامه داد: دیپلماسی اخیر ترکیه مورد قدردانی قرار گرفته و آخرین گام‌ های دیپلماتیک ما که از آن ها به عنوان الگو یاد می‌ شود؛ توافقنامه غلات و برنامه عضویت کشورهای فنلاند و سوئد در ناتو هستند. چاووش‌ اوغلو با تاکید بر اینکه روابط بین‌ المللی دائماً در حال تغییر است، افزود: ترکیه همواره سیاست خارجی خود را با شرایط متغیر مطابق با منافع ملی اش تطبیق می‌ دهد.

وی با اشاره به نقش مهم ترکیه در صلح و ثبات جهانی تاکید کرد: جنگ اوکراین بار دیگر به همه نشان داد که راه صلح در منطقه از ترکیه می‌ گذرد. ‌این موضوع در مورد مناطق قفقاز، بالکان، خاورمیانه (غرب آسیا) و آفریقا نیز صدق می کند. چاووش‌ اوغلو با اشاره به اینکه ترکیه تلاش می‌ کند برای برقراری نظم بین‌ المللی عادلانه‌ تر که در آن چند جانبه‌ گرایی مؤثر حاکم شود تلاش می کند، اضافه کرد: ترکیه به گسترش روابط با آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه توافق سه جانبه میان ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان را اجرا کرده‌ اند، گفت: می‌ خواهیم کریدور میانه با آذربایجان و قزاقستان را احیا کنیم.. .


بازنشر از : مهر

مولود چاووش اوغلو

ارمنستان

جمهوری آذربایجان

مناقشه قره باغ


فروش اینترنتی لباس بچه