پهپاد بیرقدار ترکیه امارات متحده عربی منابع ترکیه ای از فروش بیست پهپاد از سوی شرکت ترکیه ای بایکار به امارات عر

1401\06\30 18:16:31


ترکیه ۲۰ پهپاد بیرقدار به امارات فروخت

منابع ترکیه ای از فروش بیست پهپاد از سوی شرکت ترکیه ای بایکار به امارات عربی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع ترکیه‌ای از فروش بیست پهپاد از سوی شرکت ترکیه‌ای بایکار به امارات عربی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، شرکت «بایکار» ترکیه ۲۰ پهپاد رزمی بیرقدار را ماه جاری به امارات متحده عربی تحویل داده است و ممکن است شمار بیشتری از این پهپادها را به امارات بفروشد. عربی ۲۱ گزارش داد: تقاضای بین‌المللی برای خرید پهپادهای بیرقدار پس از تاثیر آنها در درگیری‌ها در سوریه، اوکراین و لیبی افزایش یافته است. یک منبع آگاه اعلام کرد که ابوظبی و ریاض حال مذاکره برای خرید پهپاد بیرقدار تی بی ۲ از ترکیه هستند.

این منبع که بنام آن اشاره‌ای نشده، گفت: آنها در جریان مذاکرات با امارات تصمیم گرفتند ۲۰ پهپاد رزمی را به سرعت تحویل این کشور دهند. یک مقام ارشد ترکیه تایید کرد که ترکیه تعدادی پهپاد به امارات متحده عربی تحویل داده و امارات به دنبال پهپادی بیشتر است. این مقام مطلع گفت که عربستان سعودی همچنین می‌خواهد پهپادهای بیرقدار بخرد و کارخانه‌ای برای ساخت آنها راه اندازی کند.

این مقام ترکیه‌ای افزود که بایکار درخواست عربستان برای ساخت یک کارخانه برای تولیدی این پهپاد را بررسی می‌کند، اما گفت که این یک تصمیم راهبردی برای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است.. .


بازنشر از : مهر

پهپاد بیرقدار

ترکیه

امارات متحده عربی


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو