عربستان سعودی یمن نیروهای امنیتی قتل یک نهاد حقوقی اعلام کرد که نیروهای امنیتی س

1401\08\23 23:14:15


جنایت نیروهای امنیتی عربستان علیه یک شهروند یمنی

یک نهاد حقوقی اعلام کرد که نیروهای امنیتی سعودی یک جوان یمنی را در ریاض به قتل رسانده و شبانه دفن کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، نهاد حقوق بشر و آزادی یمن در بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس اعلام یک خانواده یمنی ساکن عربستان، نیروهای امنیتی عربستان فرزندشان را به قتل رسانده و شبانه دفن کرده اند.

نهاد حقوقی مذکور عنوان کرد: شهروند یمنی که به دست نیروهای سرویس اطلاعاتی عربستان کشته شده است، «علی عاطف هضبان العلیی» نام دارد که به صورت «فجیعی» در ریاض کشته شده است. در بیانیه مذکور آمده است: بر اساس ادله ‌ای که خانواده این جوان ۲۴ ساله ارائه کردند، وی در نزدیکی محل کارش ربوده شد و پس از شکنجه شدید، خفه شده است، شواهد نشان می دهد که وی پیش از ربوده شدن از طریق واتساپ پیام هشدار آمیزی از نیروهای امنیتی سعودی دریافت کرده بوده است. طبق اعلام نهاد مذکور، نیروهای امنیتی سعودی تلاش کردند این جنایت را پنهان کنند و به همین دلیل جنازه این تبعه یمنی را شبانه و بدون اقدامات قانونی دفن کردند.

برخی از نزدیکان وی نیز گفتند که مسئولان سعودی آنان را تهدید کرده ‌اند که اگر درخواست کالبد شکافی یا دریافت گزارش امنیتی را مطرح کنند، زندانی خواهند شد. نهاد مذکور تاکید کرد: آنچه بر سر العلیی آمد، جنایت ترسناکی است که نشانگر رفتار وحشیانه رژیم سعودی و مخالفت با همه قوانین است و این نخستین جنایتی نیست که مسئولان سعودی علیه تبعه‌های یمنی انجام می ‌دهند.. .


بازنشر از : مهر

عربستان سعودی

یمن

نیروهای امنیتی

قتل


فروش اینترنتی لباس بچه