اندونزی جو بایدن شی جینگ پنگ پکن و واشنگتن امروز روایت هایی را درباره دیدار ۳ ساعته رؤسای جمهور چین و آمریکا در ح

1401\08\23 20:13:40


روایت پکن و واشنگتن درباره دیدار ۳ ساعته «بایدن» و «شی جین پینگ»

پکن و واشنگتن امروز روایت هایی را درباره دیدار ۳ ساعته رؤسای جمهور چین و آمریکا در حاشیه نشست سران گروه- ۲۰ در اندونزی مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه دولتی چین امروز دوشنبه اعلام کرد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در دیدار با رئیس جمهور آمریکا به «جو بایدن» هشدار داده است تا از خط قرمز مربوط به جزیره تایوان در جریان نشست سران گروه- ۲۰ در «بالی» واقع در اندونزی عبور نکند.

از سوی دیگر، کاخ سفید هم با صدور بیانیه ای درباره این دیدار اعلام کرد: گفتگوی رؤسای جمهور دو کشور چین و آمریکا که امروز در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در اندونزی برگزار شد، ۳ ساعت به طول انجامید. در بیانیه کاخ سفید آمده است که حمله روسیه به اوکراین از جمله محورهای این نشست ۳ ساعته بود. این بیانیه در ادامه اضافه می کند: رئیس جمهور «بایدن» مسئله حمله روسیه از اوکراین و تهدیدهای هسته ای مسکو را با شی جین‌ پینگ در میان گذاشت.

رؤسای جمهور دو کشور بار دیگر تاکید کردند که جنگ هسته‌ ای هیچ برنده‌ای ندارد و بر موضع خود در زمینه بهره‌ گیری یا تهدید استفاده از تسلیحات هسته‌ ای در اوکراین تأکید کردند. بیانیه مذکور در ادامه افزود: رئیس جمهور بایدن همچنین نسبت به رفتارهای تهدید آمیز کره شمالی هشدار داد. مسئله (جزیره) تایوان نیز در دیدار دو طرف مطرح شد..

.


بازنشر از : مهر

اندونزی

جو بایدن

شی جینگ پنگ


نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر