کانادا روسیه تحريم اقتصادي روسيه روسیه در اقدامی تلافی جویانه امروز از وضع تحریم هایی علیه ۱۰۰ شهروند کانادا خبر

1401\08\23 20:15:23


روسیه ۱۰۰ شهروند کانادا را تحریم کرد

روسیه در اقدامی تلافی جویانه امروز از وضع تحریم هایی علیه ۱۰۰ شهروند کانادا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در اقدامی تلافی جویانه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مسکو ۱۰۰ شهروند کانادایی را تحریم کرده است و از ورود آنها به روسیه جلوگیری می کند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است که این اقدام مسکو به تلافی اقدامات خصمانه کانادا روی داده است. «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا ساعاتی پیش از تحریم های جدید علیه روسیه خبر داد. نخست وزیر کانادا در این خصوص گفت: ۲۳ فرد وارد لیست تحریمی ما می شوند.

دفتر «جاستین ترودو» در این خصوص اضافه کرد: کانادا تحریم های بیشتری را علیه ۲۳ نفر از اعضای بخش های قضایی و امنیتی روسیه اعمال کرده است. این تحریم‌ ها ۲۳ تَن از اعضای بخش‌ های قضایی و امنیتی روسیه از جمله افسران پلیس و بازرسان، دادستا ن‌ها، قضات و مقامات زندان را هدف قرار می‌ دهند که در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر علیه رهبران مخالف روسیه دست دارند! وزارت امور خارجه روسیه نیز چندی پیش از اعمال تحریم علیه ۶۲ تبعه کانادا در واکنش به تحریم‌ هایی که پیش از این کانادا علیه روسیه وضع کرده بود، خبر داد. بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که اتباع کانادایی که نام آنها به فهرست تحریم‌ های روسیه اضافه شده حق ورود به خاک این کشور را نخواهند داشت.

وزارت خارجه روسیه افزود که میزان خصومت دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که دست به فعالیت‌ های خصمانه علیه روسیه و ارزش‌ های سنتی آن می‌ زند در این تحریم مدنظر قرار گرفته است. لازم به ذکر است که در مارس ۲۰۲۲، دولت روسیه فهرستی از کشورهای خارجی و مناطقی که اقدامات غیردوستانه علیه روسیه انجام می‌ دهند را تصویب کرد. ۴۸ کشور همچون استرالیا، آلبانی، آندورا، بریتانیا، تمام کشورهای اتحادیه اروپا، ایسلند، کانادا، لیختن اشتاین، میکرونزی، موناکو، نیوزیلند، نروژ، کره، سن مارینو، مقدونیه شمالی، سنگاپور، آمریکا، تایوان، اوکراین، مونته نگرو، سوئیس و ژاپن در این فهرست قرار دارند.

عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین اوایل اسفند سال گذشته آغاز شده و علی‌رغم کمک‌های همه‌جانبه آمریکا و کشورهای غربی به ارتش اوکراین، پیشروی ارتش روسیه در مناطق شرقی اوکراین همچنان ادامه دارد.. .


بازنشر از : مهر

کانادا

روسیه

تحريم اقتصادي روسيه


نمایندگی بوتان تهران